eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 29. vasárnap Tamara, Tamás
A 3-as metró felújított Nagyvárad téri állomása az avatás napján, 2023. május 22-én. Átadták a metróvonal Lehel téri és Nagyvárad téri, megújult állomásait, ezzel befejeződött a vonal öt és fél évig tartó rekonstrukciója.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Hűvösebb lesz a 3-as metrón, de nem a légkondicionálás miatt

A fékező szerelvények mostantól nem az alagutat fűtik.

Az M3-as vonalán működik a rekuperálás – erről tájékoztatta a Világgazdaságot a BKV. Ez azt jelenti, hogy az alagútban közlekedő vonatok a fékezési energiát ismét visszatáplálják a hálózatba.

Az elmúlt hetekben átmenetileg felfüggesztették a rekuperálást a vonalon, a szerelvények a fékezési energiát egyszerűen „elfűtötték”, emiatt az alagútban jó pár fokkal megemelkedett az amúgy sem túl kellemes hőmérsékletet. Mindez a metrókocsik klímájára is hatással volt, ez különösen a kánikulaszerű időben volt kellemetlen az utasoknak.

A Metróért Egyesület még június 7-én számolt be arról, hogy az M3-as vonalon a rekuperációt ideiglenesen letiltották, mert a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés (AVR) nem tudta kezelni az időnkénti feszültségemelkedést. Ez a jelenség olyankor keletkezett, amikor azonos szakaszon egyszerre több szerelvény is fékezett. Akkor egyszerűen annyi áram jutott volna vissza a rendszerbe, amennyit nem bírt el. Ez a felhasznált energia 20-30 százaléka.

A BKV közése szerint az M3 vonali rekonstrukció befejezését követően nyílt lehetőség az együttműködő rendszereknek a teljes vonalra kiterjedő, átfogó vizsgálatára. Ezek tapasztalatai alapján optimalizálják és finomhangolják a rendszereket. A vonat és a felújított áramellátás is alkalmas visszatáplálásra, az ebben rejlő energiamegtakarítási lehetőségeket pedig maximálisan ki akarják használni.

Címlapról ajánljuk
Beköszöntött a veszély éve

Beköszöntött a veszély éve

A vulkánok felébredései (2020), a hosszú lávaöntések (2021), a nagy kitörések (2022), a „kitör – nem tör ki” dilemma (2023) évei után 2024-et a vulkáni veszély évének nevezhetjük – írja Harangi Szabolcs geológus-vulkanológus, egyetemi tanár az Infostartnak megküldött közleményében. A szakember hangsúlyozza, a vulkáni veszély nem a vulkánkitörés nagyságától függ, hanem attól, hogy az hol történik, mennyien laknak az értintett területen és ott mekkora értékek vannak.

Sejtik, mi vezetett a dél-koreai légi katasztrófához, de sok a kérdőjel

Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 29. 20:11
2024. december 29. 19:26
×
×
×
×