Mint korábban az Infostart is megírta, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár bejelentette, elkészült az elektromos rollerek használatának szabályozásához a KRESZ módosításának tervezete, amelyről majd az Építési és Közlekedési Minisztérium dönt.
A tervezet szerint a 25 kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra, viszont ha a jármű végsebessége meghaladja a 25 kilométer/órát, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd, és az erre vonatkozó szabályokat kell rájuk alkalmazni, például kötelező bukósisakot is viselni.
Az Origo a részletek iránt érdeklődött a jogszabály módosításán dolgozó Építési és Közlekedési Minisztériumtól, például arról, hogy a nagyobb teljesítményű, 25 km/h feletti sebességre képes e-roller esetében szükség lesz-e a vezetéshez jogosítványra, mint a segédmotoros kerékpár esetében. A tárca válasza szerint ezt a kérdést ebben a csomagban kezelik, így vélhetően csak jogosítvánnyal lehet majd vezetni az ilyen eszközöket.
A másik kérdés arra vonatkozott, hogy ezekre a járművekre a tulajdonosnak kell-e kötnie kötelező felelősségbiztosítást. A tárca azt válaszolta, hogy a gépjármű-felelősségbiztosításról és a biztosítási kötelezettség ellenőrzéséről szóló uniós irányelv módosítása megváltoztatta a kötelező biztosításra kötelezett járművek körét, amely érinti az elektromos rollerek egy részét is.