eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: mavcsoport.hu

Itt vannak Magyarország legproblémásabb vasútvonalai

Az idén is ugyanaz a vonal végzett az élen, de szoros volt a verseny.

2020 és 2021 után 2022-ben is kiszámolta a hvg.hu a MávInform hírei alapján, hogy melyik volt az a vasútvonala az országnak, ahol a legtöbb probléma akadt. A késések hossza alapján pontozták az országos vonalakat, de nem vették figyelembe a baleset vagy az időjárás miatti leállásokat, késéseket.

Ahogy az előző két évben, ezúttal is az első helyezett a Budapest–Záhony vonal – benne a monori-ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal –, de ezúttal épphogy megelőzte a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalat. 2021 után most is a Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely vonal kerül még fel a dobogóra.

A tíz legproblémásabb vonal

  1. Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony
  2. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza
  3. Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely
  4. Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Gyékényes
  5. Budapest–Győr–Rajka
  6. Budapest–Pécs
  7. Szeged–Békéscsaba,80
  8. Budapest–Vác–Szob
  9. Budapest–Lajosmizse–Kecskemét
  10. Budapest–Esztergom

A portál kiszámolta azt is, hogy kilométerarányosan melyik a legproblémásabb vasútvonal: így a Nagyatád–Somogyszob vonal nyert, igaz, itt egy összesen 8 kilométeres vonalról van sz, ahol egy vonat ingázik oda-vissza, ha az az egyetlen vonat elromlik, akkor nem egyszer egész napra pótlóbuszokat kell berendelni. Ez nagyjából tucatnyi alkalommal történt meg 2022-ben.

100 kilométerre jutó vasúti hibák száma

  1. Nagyatád–Somogyszob
  2. Budapest–Esztergom
  3. Budapest–Vác–Szob
  4. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza
  5. Szeged–Békéscsaba
  6. Budapest–Lajosmizse–Kecskemét
  7. Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely
  8. Budapest–Győr–Rajka
  9. Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony
  10. Tatabánya–Oroszlány

Az ország 85 vasútvonala közül három volt, ahonnan egyetlen hibaüzenet sem érkezett egész évben. A legfontosabb ezek közül a Szombathely^Kőszeg vonal, ahol a GYSEV közlekedtet naponta 17 vonatpárt. Az ország másik végében, a Mátészalka és Csenger közötti 33 kilométeren sem volt gond, de ott naponta csak két vonat megy. És egy hibaüzenet sem jött a Fertőszentmiklós és Neusiedl am See közötti vonal mindössze 3 kilométeres magyarországi szakaszáról sem.

2021-ben még hat nap akadt, amikor egyetlen hibáról sem számolt be a MÁV, 2022-ben már egy sem, utoljára 2021. május 24. volt tökéletes a vasúton. Három olyan nap is volt viszont, amikor csak egyetlen, valóban a vasút hibájának számító probléma volt: január 29., március 15. és augusztus 13. December 12-én viszont összesen 28 különböző hiba történt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×