Infostart.hu
eur:
399.99
usd:
342.29
bux:
99825.6
2025. július 14. hétfő Örs, Stella
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter az egészségügyi fejlesztésekről tartott hódmezővásárhelyi sajtótájékoztatón 2018. március 24-én.
Nyitókép: MTI/Rosta Tibor

Megyebérlet bevezetését jelentette be Lázár János

Az autós közlekedésnek kínálnának ezzel alternatívát országszerte. Vagyis vidéken.

Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak - mondta a Délmagyarországnak a közlekedési és beruházási miniszter.

Lázár János a napilap szombati számában megjelent interjúban azt mondta, elérhetőbbé, az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést, méghozzá az ország egészében. Egyik első lépésként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak. Ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen "jeggyel" tenné lehetővé

a vidéken élőknek,

hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek - ahogy az számukra a legmegfelelőbb - közölte a politikus. Jelezte: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a következő esztendő első felében bevezessék.

A miniszter kifejtette, a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen. További autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, "bekötöttsége", ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.

A hódmezővásárhelyi önkormányzat által bevezetett földadót Lázár János társadalmilag igazságtalan, gazdasági szempontból pedig ostoba lépésnek nevezte. Úgy fogalmazott, Hódmezővásárhelyt sajnos túszul ejtette egy bukott politikus, márpedig ha egy városnak vesztes a vezetője, akkor a közössége sem lehet nyertes hosszú távon. Márki-Zay Péter az elmúlt 32 év legnagyobb politikai, közéleti bukásának a főszereplője és nagy részben felelőse - tette hozzá.

Szegedről szólva hangsúlyozta, a politikai nézetkülönbségek ellenére a várossal nagy tervei vannak a kormánynak. Ez részben az infrastruktúra további fejlesztését jelenti, részben pedig regionális együttműködést. A várost nemcsak a múltja, de a mai adottságai is alkalmassá teszik a régiós főszerepre.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Salát Gergely: a jövő gazdasági háborúja a ritkaföldfémekért zajlik majd

Salát Gergely: a jövő gazdasági háborúja a ritkaföldfémekért zajlik majd

Drágulni kezdtek a ritkaföldfémek. Az ütőkártya Kína kezében van, mert jelenleg ott bányásszák, és ott is dolgozzák fel ezeket az elemeket – mondta az InfoRádióban Salát Gergely. A Magyar Külügyi Intézet munkatársa úgy látja, hogy hosszú távon a világgazdaság a stratégiai fontosságú termékek kapcsán önellátó blokkok kialakulására törekszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.14. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Masszív fegyverszállítmányt kaphat Ukrajna Trumptól, orosz földön folytatódhat a háború - Híreink az ukrán frontról hétfőn

Masszív fegyverszállítmányt kaphat Ukrajna Trumptól, orosz földön folytatódhat a háború - Híreink az ukrán frontról hétfőn

Donald Trump elnök ma várhatóan bejelenti első Ukrajnának biztosított fegyverszállítmányát, ez az Axios forrásai szerint lehet, hogy olyan rakétákat is tartalmaz majd, melyek akár Moszkvát is el tudják majd érni. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök nemrég arról beszélt, hogy most megteremtik a körülményeket ahhoz, hogy Oroszország területén folytatódjon a háború. Az orosz hadsereg Kupjanszk bekerítésén dolgozik, közben nagy erőkkel támadnak Szumiban és a pokrovszki térségben is. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború hétfői eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×