Infostart.hu
eur:
386.85
usd:
329.71
bux:
110010.19
2025. december 19. péntek Viola
Kerékpározók a Tiszafüred és Poroszló között megépült kerékpárút Tiszán átvezető szakaszán az átadás napján, 2020 június 20-án. Az átadással teljessé vált az összesen mintegy 70 kilométeres Tisza-tavi kerékpárút.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Kutatás: bringázna, de fél nyeregbe pattanni a magyar

Nagyon sokan szeretnének biciklizni, de a félelem visszahúzza őket - mondta az InfoRádiónak a Magyar Kerékpárosklub elnöke a legfrissebb kutatás eredményeit ismertetve. A szervezet a Medián közreműködésével 3000 fős mintán vizsgálta a magyarok kerékpáros szokásait, ebből az is kiderült, hogy míg a városokban nő, addig vidéken csökken a kerékpározók száma.

Ez a harmadik ilyen kutatás, kétévente ismételjük az Aktív Magyarország megbízásából. 2018-ban volt az első felvétel, akkor kaptunk egy helyzetképet, aztán 2020-ban, a koronavírus okozta első sokk után mértünk ismét, most pedig újra – mondta Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

Hozzátette: azt látja, hogy továbbra is elég fontos az a következtetés, hogy félnek az emberek kerékpározni, miközben nagyon szeretnének.

"Óriási a társadalmi igény, nagyon sok ember szeretne biciklizni, próbálkozik is, de hogy komolyabban közlekedjen, ahhoz a bátorsága hiányzik. A legnagyobb távoltartó erő általában az utak állapota és a járműforgalomtól való félelem" – mondta Kürti Gábor.

Az országban nagyon érdekes, hogy

a kerékpározás a városokban nő, itt jellemzően a fiatalabbak bicikliznek, vidéken pedig csökken,

ott az idősebbek bicikliznek kicsit többen, mint a városban.

A koronavírus-járvány idején nagyon sokan elkezdtek kerékpározni, és a mostani kutatás szerint nem is állt vissza a forgalom a járvány előtti szintre. Egyre több helyen épülnek kerékpárutak, ráadásul amik épülnek, azok jobbak, mint amilyenekhez hozzá voltunk szokva – vélekedett az elnök.

Győr–Pannonhalma kerékpárút – Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Győr–Pannonhalma kerékpárút – Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

"Magyarország biciklis nemzet, harmadik helyre szoktak bennünket hozni Hollandia és Dánia után. Ez a pozíciónk főleg a Dél-Alföld elképesztő kerékpárosforgalmának köszönhető, a városokban ez már nem így van" – magyarázta az elnök, és úgy látja, a teljes társadalmi-politikai skála igen pozitívan áll a kerékpározáshoz, de költségvetési szempontból még lehetne javítani a helyzeten.

A kutatás kimutatta, hogy a magyarok 16 százalékának elsődleges közlekedési eszköze a kerékpár, és több mint 50 százalék kerékpározik rendszeresen, legalább hetente, havonta kerékpárra ül. "Ehhez képest a költségvetés 2-3 százaléka fordítódik kerékpáros infrastruktúrára, úgyhogy még több beruházásra lenne szükség ahhoz, hogy akik szeretnének kerékpározni, azok merjenek is" – összegzett Kürti Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×