eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Unsplash.com

Óriási drágulás, elpárologtak az autósiskolák tanulói

A katatörvény módosítása miatt jelentősen árat emeltek az autós iskolák, emiatt Budapesten és vidéken is csökkent a jogsira jelentkezők száma.

„Mi szeptember 1-től azonnal megemeltük 1500-2000 forinttal az óradíjat” – nyilatkozta a Vezess.hu-nak Mészáros Zoltán, egy vidéki autós iskola vezetője a katatörvény megváltoztatása miatt megnövekedő terheikre utalva. A kecskeméti oktató és mintegy száz kollégája országos demonstrációsorozatba kezdett a szakma megmentése és a jogosítványszerzés további drágulásának a megállítása érdekében.

A lap a többi között emlékeztet, hogy a hatályos jogszabály szerint 29+1 órát kell kötelezően levezetni, ebből a 30-ik a vizsga. Ez a minimum, de egy másik, ám kevésbé ismert előírás ezt az óraszámot a tapasztalatok szerint rendre és jelentősen megnöveli, ugyanis a 29 óra alatt 580 kilométernyi távolságot kell teljesíteni, ami az oktatók szerint szinte lehetetlen. Legalábbis, ha rendesen be akarják gyakoroltatni például a rutinfeladatokat, az elsők között a különféle parkolásokat.

„Egyes oktatóink már az elején elmagyarázzák, hogy 29 óra kevés lesz, mások úgy a 20-ik környékén, amikor már látják az addig megtett távot. Ilyenkor jönnek a dühös szülői telefonok és a panaszos levelek, hiszen rengeteg plusz pénz ez” – tette hozzá Mészáros Zoltán. Szerinte a tisztességes tanuláshoz heti 2-szer 2 órát minimum le kell vezetni, ami 36-40 ezer forint hetente, havi 160 ezer forint. (Ezt megelőzi persze az elméleti képzés, amit a KRESZ-vizsga zár, ami együttesen 60 ezet forint, és ehhez jön még az egészségügyi vizsga 11 ezer forintos költsége.)

A fent említett demonstrációk a katatörvény szigorítása miatt indultak, de a másként adózó oktatók és az iskoláik is bajban vannak, állítja egy budapesti, nem „exkatás” oktató. „Emelkedik a tanpályabérleti díj, a terembérleti díj, az autófenntartási költségek, az alkatrészek és a karbantartás ára, eleve az autó ára” – sorolta, aki szerint olyan magasak az óradíjak, hogy az elmúlt időszakban eltűntek a tanulóik.

A Vezess.hu által megkérdezett oktatók szerint Budapesten és az ország nyugati felén 8-12 ezer forint között kell fizetni egy-egy 50 perces vezetésért, az ország közepén 8-9 ezret, míg a keleti határszélhez közelebbi szegényebb területeken 6-8 ezret. Vagyis

a pótórákkal könnyen 500-600 ezer forint közé is emelkedhet a B-kategóriás jogosítvány végső ára.
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×