Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Balogh Samu: Mi lesz így a kormányzati ígérettel?

A főpolgármester kabinetfőnöke szerint a választások óta rükvercbe kapcsolt a kabinet.

„Mai hír, hogy a kormány megszünteti az állami fejlesztő NIF Zrt.-t is” – hívja fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében Balogh Samu, úgy értékelve a helyzetet, hogy miközben a kormány korábban folyamatosan Budapest és az agglomeráció fejlesztését hirdette, a választások óta rükvercbe kapcsolt.

A főpolgármester kabinetfőnöke példaként említi, hogy előbb száműzték a Budapest Fejlesztési Központ nevéből a főváros nevét és átnevezték Nemzeti Közlekedési Központtá, majd döntöttek ennek beszántásáról. Utána megkezdődött a projektek átadása zömében a NIF részére, de végül azt is bezárják.

Szerinte a kérdés csak az, mi lesz így Budapest és az agglomeráció fejlesztésével?

  • „Hogyan kívánja a kormány csökkenteni a naponta Budapestre zúduló autóforgalom nagyságát?
  • Mi lesz konkrétan a HÉV-ek fejlesztésével?”

Balogh Samu emlékeztet:

a HÉV-eket még Tarlós István adta át a kormánynak – azóta várat a járművek és a vonalak fejlesztése.

Az állami HÉV-eknek eddig egyetlen járműfejlesztési sikere volt: lefestettek zöld-fehérre néhány vidékről idehozott bézét – fogalmaz a főpolgármester kabinetfőnöke, aki egy látványtervet is mellékelt, hogy miről szóltak az ígéretek, és mi a valóság.

Ismeretes, a hétfő éjszakai Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányrendelet, amelynek értelmében megszűnik öt, a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá tartozó gazdasági társaság:

  • NIF Nemzetközi Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (útépítések kivitelezője),
  • BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. (stadionok beruházásaival foglalkozó cég),
  • BMSK Sport Közhasznú Nonprofit Kft. (ez a cég stadionokat, sportlétesítményeket működtet),
  • NFP Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft. (ivóvízzel, szennyvízzel kapcsolatos beruházásokért felel),
  • Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. (ezt a céget turisztikai fejlesztésekre hozták létre korában).

A rendelet szerint a gazdasági társaságok 2023. január 1-jei nappal szűnnek meg, eddig kell a tárcának átvennie azok feladatait.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 5. 21:40
×
×
×
×