eur:
410.85
usd:
394.97
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Nyitókép: BKK

Karácsony–Navracsics tárgyalás lesz az uniós pénzekről

Elindultak az alacsony padlós, korszerű, a 21. századi közlekedéshez méltó CAF-villamosok a felújított 50-es vonalán Budapesten – jelentette be a főpolgármester a villamos Határ úti végállomásán tartott sajtótájékoztatóján.

Karácsony Gergely úgy fogalmazott, a jövőbe vezető út a minőségi közösségi közlekedésen keresztül vezet.

Megjegyezte: nemcsak a belső, hanem a külső kerületek is szenvednek az átmenő forgalomtól, attól, hogy naponta több százezer autó érkezik a városba, és ennek az egyedüli alternatívája, ha a közösségi közlekedés színvonalát versenyképessé teszik a gépjármű-közlekedésével.

Hozzátette, ezért fontos, hogy az 50-es villamos vonalán elindultak szeptember 1-jén az CAF-járművek, ezzel ugyanis akadálymentessé teszik a villamosjáratot, és talán visszaadják a közösségi közlekedés népszerűségét, amelyet a koronavírus-járvány idején részben elveszítettek.

Emlékeztetett: számos, a dél-pesti régió közlekedését érintő fejlesztés van folyamatban, például a 3-as metró felújítása és a Határ úti metrómegálló aluljárójának akadálymentesítése. Felidézte azt is, a Fővárosi Közgyűlés biztosította a 14 évnél fiatalabbak ingyenes közösségi közlekedését, és reményét fejezte ki, hogy a tanév első napján is sokan választották közülük ezt a lehetőséget.

Karácsony Gergely kifejtette: Budapestnek, Magyarországnak és az egész világnak szembe kell néznie az energiaválsággal, a megélhetési és klímaválsággal, és

ilyenkor fontos minden fejlesztés, amely a fenntarthatóságot, az energiatudatosságot, az energiaforrások tudatosabb használatát segíti elő.

Felhívta a figyelmet arra, hogy fontos megbecsülni a fejlesztéseket, amelyeket a háború és a háború által generált és mélyített válságok idején a főváros, erejét megfeszítve, el tudott érni. Elmondta: a fővárosi önkormányzatnak 51 CAF-villamos megvásárlására van szerződése, és "minden követ megmozgat", hogy forrást találjanak a beszerzésükre.

Hétfőn tárgyal Navracsics Tibor területfejlesztési miniszterrel

– folytatta –, és reményét fejezte ki, hogy szót tudnak váltani arról is, ha megérkeznek az európai uniós források, azt fel tudják-e használni a CAF-villamosok beszerzésére.

Az 50-es villamos vonalán több helyen átépültek a megállók, felújították a vágányokat és az áramellátási rendszert, hogy azon a vonalon is tudjanak közlekedni az alacsony padlós CAF villamosok.

Gajda Péter (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Kispest polgármestere felidézte, hogy 1880-ban indult el a gőzvontatású vasút, amely a lőrinci téglagyárat kötötte össze Kispesttel és Budapesttel. A kispestiek aztán néhány év alatt elérték, hogy az eredetileg teherszállításra épített vonalon személykocsik is közlekedjenek. Ez a vonal azóta is összeköti a fővárost és a két kerületet - emelte ki a XIX. kerület polgármestere.

Hozzátette: a főváros, a XVIII. és a XIX. kerület közösen, idő előtt teljesítette a vonal korszerűsítésére tett ígéretét, és reményét fejezte ki, hogy az Üllői út, majd az Ady Endre út felújítása is hasonló módon, a válságos időszak közepén is megvalósulhat.

Kunhalmi Ágnes (MSZP), Pestszentlőrinc-Pestszentimre országgyűlési képviselője arról beszélt,

egyik fő választási ígérete valósult meg azzal, hogy alacsony padlós villamosok járnak az 50-es vonalon.

Az ilyen fejlesztések óriási hatással vannak az olyan peremkerületekre, mint a XVIII. Megjegyezte: az alacsony padlós villamosok közlekedése nagymértékben hozzájárul az utasok kényelméhez, emellett emelkedik a kerület ingatlanjainak értéke is.

Szaniszló Sándor (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Pestszentlőrinc-Pestszentimre polgármestere kiemelte: nagyon fontos, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is meg tudták újítani a villamos vonalát. Hozzátette: remélik, nemcsak az 50-es villamos vonalán, hanem később, a 42-es villamos meghosszabbításával – amely így elérné a XVIII. kerület központját is – további alacsony padlós villamosok járnak majd a kerületben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×