eur:
393.1
usd:
363.56
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Rendőrautók járőröznek az ideiglenes biztonsági határzár mellett a magyar-szerb határon a Bács-Kiskun megyei Kelebia közelében 2018. március 22-én.
Nyitókép: MTI/Sóki Tamás

Bv-dolgozók és elítéltek erősítik a határzárat

Egy hete kezdődött a 165 kilométer hosszú kerítés megerősítése. Némileg leegyszerűsítve az a cél, hogy a megerősített kerítésen ne lehessen létrák segítségével se átmászni, és ne is tudják átvágni.

A biztonsági határzár Csongrád-Csanád megyei szakaszán átlagosan naponta 400–600 ember próbálkozik meg bejutni Szerbia felől Magyarországra, hétről hétre egyre többen – írja a Hirado.hu.

„Nagyobb csoportokban érkeznek, van olyan, hogy egyszerre több helyen is megpróbálnak bejutni a határzáron” – nyilatkozta az M1-nek Terbe Roland, a Csongrád-Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság határrendészeti osztályvezetője.

„A jellemző módszer az, ami korábban is, egy időben akár több helyen létrával próbálnak átjutni az ideiglenes biztonsági határzáron, de előfordul az is, hogy a közelünkben lévő Tisza folyón próbálnak meg jogellenesen belépni a schengeni térségbe” – tette hozzá.

Az elmúlt egy hónapban többször is előfordult, hogy egy hét alatt a 4000-et is meghaladta azoknak a migránsoknak a száma, akiket a rendőrök elfogtak, és visszakísértek, ez a szám 2015 óta nem volt ennyire magas – olvasható.

Augusztus elseje óta az ideiglenes biztonsági határzár több szakaszán a büntetés-végrehajtás munkatársai és elítéltek is dolgoznak.

A kormány a folyamatosan emelkedő migrációs nyomás miatt döntött a megerősítésről, illetve egy tíz kilométeres új szakasz építéséről ott, ahol eddig a terepviszonyok miatt élő erős őrzéssel biztosították a határ védelmét – olvasható.

A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága irányítja a munkát, az alapanyagok jelentős részét is elítéltek készítik. A jelenleg 40 centis úgynevezett hattyúnyakakat egy méterrel hosszabbítják meg mindkét irányban, a kettő közé és alá is NATO-drót kerül azért, hogy ne lehessen a létrát a kerítésnek dönteni, és átmászni rajta. Annak érdekében pedig, hogy átvágni se tudják, betonacél síkhálót erősítenek a dróthálóra.

Hozzáteszik: a következő hónapokban nemcsak Szerbia felől nőhet a migrációs nyomás, szakértők arra figyelmeztetnek, hogy szükség lehet a szlovén–magyar határ őrizetének megerősítésére is, tekintettel arra, hogy a szlovén baloldali kormány megkezdte a korábban megépített kerítés lebontását, annak ellenére, hogy idén a szomszédos országban is csaknem 80 százalékkal nőtt a határsértők száma.

(Címlapképünk illusztráció.)

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×