A fővárosban jelenleg húsz locsolóautó dolgozik egész nap. A hőségszigetekre koncentrálva, a sűrűn lakott, aszfaltos, árnyékkal nem rendelkező területekre mennek, hogy hűtsék a környezetet, megkössék port és javítsák az emberek komfortérzetét. Eközben zajlik a sínek hűtése is, mert a villamosközlekedést ugyancsak védeni kell egy ilyen helyzetben – mondta az InfoRádiónak Budapest városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettese.
Tüttő Kata emlékeztetett rá, hogy az elmúlt két évben a Fővárosi Önkormányzat több ivókutat nyitott, melyeket a BudapestGO nevű alkalmazás segítségével lehet megtalálni a térképen. Emellett a Fővárosi Vízművek lajtos kocsival járja a várost, az önkormányzat pedig a BKK-val együttmúködve vízosztást szervez a forgalmasabb közterületeken. A budapesti fürdők is meghosszabbított nyitvatartással, este nyolcig várják a hűsölni vágyókat.
Tüttő Kata arról is beszélt, hogy már régóta szeretnének több száz buszt korszerűbbekre cserélni, de még mindig várják a kormány együttműködését. Így a buszok húsz százaléka még mindig a régi Ikarus gyártmány, amelyek nem rendelkeznek klimatizáló berendezéssel. A főpolgármester-helyettes szerint még ennél is rosszabb a helyzet villamosközlekedésben: a Tátra és Ganz villamosokra még nem szereltek fel klímát, így csak a járművek egyötödén van hűtés.
"Le akarjuk cserélni az idős járműveket, de a hőségriadó alatt máról-holnapra ezt nem lehet megtenni. A 3-as metró klimatizálása is régóta szerepel a terveinkben"
– mondta a város vezető.
Tüttő Kata szerint a metróalagút szellőzése már jobb, mint korábban volt köszönhetően annak, hogy a felújítással a szellőzésen is javítottak. A fékezési energia csökkentésével pedig maguk metrókocsik is kevesebb hőt termelnek - tette hozzá. A metrókocsi klimatizálását azonban az orosz-ukrán háború "ellehetelenítette". A vonatokat ugyanis kocsikat egy orosz cég újította fel, amelynek az engedélye, együttműködése nélkül "nem lehet hozzányúlni" a kocsikhoz.
Tüttő Kata arról is beszámolt, azon dolgoznak, hogy a vízhiány idején, miként lehetne a csatornákba folyó vizeket megtartani a zöld felületek, a vízáteresztő felületek növelésével. A fa óriási érték a belvárosban, mert megköti a szén-dioxidot, a szállópor egy jelentős részét, árnyékot ad, csökkenti a felszíni hőmérsékletet, és ő maga is párologtat" – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.