Infostart.hu
eur:
385.11
usd:
327.83
bux:
109965.43
2025. december 15. hétfő Valér
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a H5-ös szentendrei HÉV felújításának részleteiről tartott sajtótájékoztatón a szentendrei Offline Centerben 2021. december 15-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Elvették az NKK-t Vitézy Dávidtól és a TIM-től

A korábbi Budapest Fejlesztési Központ utódcégét, a Nemzeti Közlekedési Központot a Lázár János vezette tárca égisze alatt viszik tovább.

A Miniszterelnökség a Telexnek már korábban megerősítette, hogy azok a feladatkörök, amelyeket a Budapest Fejlesztési Központ az építésügy és a beruházások területein ellátott (azaz a mostani NKK-projektek), Lázár János tárcájához kerülnek majd. Most ez a VEKE beszámolója szerint egy, a július 13-i Magyar Közlönyben megjelent rendelettel meg is történt, és az Építési és Beruházási Minisztériumhoz kerül a mintegy 300 fősre nőtt intézmény.

Ez felel többek között a MÁV-Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak az állam nevében történő megrendeléséért, de például olyan projektekért is, mint a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia beruházásai, a Nyugati Pályaudvar fejlesztése, a budai fonódó villamos építése, vagy számos fővárosi zöldterületfejlesztés.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint egy éles vita nyomán változik a tulajdonos, és további viták várhatók arról, melyik projekt maradhat és melyiket kell törölni. Mint emlékeztettek, új vasúti stratégiát (Főtervet) kell például a kormány elé vinni július 27-re, és a hatásköri viták továbbra sem oldódtak meg.

Egy projektmenedzseri cég, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (a NIF, amely európai uniós támogatásokkal és hazai források felhasználásával az autópályák és gyorsforgalmi utak kizárólagos hazai fejlesztője) már korábban átkerült Lázár János minisztériumának fennhatósága alá, de egyes értesülések szerint ezt jövőre megszüntetik.

Címlapról ajánljuk
Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Concorde: fél éven belül vége lehet a háborúnak, alulértékeltek a hazai részvények

Concorde: fél éven belül vége lehet a háborúnak, alulértékeltek a hazai részvények

A Concorde 90 százalékos valószínűséget ad annak, hogy fél éven belül lezárul valamilyen formában az orosz-ukrán háború. A békére való fogadás a hazai részvénypiacra is kedvező hatással lehet: a hazai tőzsdeindex, a BUX számára enélkül is 15 százalékos felértékelődést hozhat a jövő év, a háború lezárása esetén ezen felül további 10-15 százalék emelkedés jöhet. Ha át kell állnunk az orosz olajról, az a Mol profitabilitásának és a magyar állam bevételeinek is rosszat jelent. 2026-ban magasabb lehet a költségvetési deficit a kormány által vártnál, a német kormányzati költekezés hatása Magyarországot pedig érdemben csak 2027-ben érheti el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×