Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.54
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédet mond a Debrecenben gyártott Mercedes-Benz Reform 501 LE típusú autóbuszok átadásán Hajdúszoboszlón 2022. február 15-én.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Megvan a MÁV új vezetője

Pafféri Zoltán, a Volánbusz eddigi elnök-vezérigazgatója a MÁV-Volán-csoport élén, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójaként folytatja munkáját június 16-ától.

A szakember Homolya Róbertet váltja a poszton.

A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlése szerint Pafféri Zoltán korábban csaknem 10 évet dolgozott a vasúti szektorban, a MÁV Vezérigazgatóságán, a MÁV és a GYSEV igazgatósági tagjaként, majd vezette a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakasza megépítésére létrehozott projektcéget. Helyettes államtitkárként az állami vállalatokért, köztük a nemzeti vasúttársaságért is felelt. 2020 ősze óta volt a Volánbusz első embere, feladatait a buszos cég élén átmenetileg megbízott elnök-vezérigazgató veszi át.

Pafféri Zoltán állami és cégvezetőként is jelentős szerepet vállalt az összesen 57 ezer munkavállalót foglalkoztató országos közlekedési szolgáltatók integrációjában. Vezényletével érezhetően felgyorsult a Volánbusz flottájának megújítása. A megkezdett beszerzések eredményeként 2022 végéig a járműpark majdnem felét fiatalabb, korszerűbb buszok váltják fel. A teljes állomány korábban rohamos elöregedése megfordult, az előzőleg 13 év fölé nőtt átlagéletkor még idén 8 évre csökkenhet.

A kormány az újonnan életre hívott Nemzeti Közlekedési Központ közreműködésével egységes, vonzó és versenyképes kínálat biztosítására törekszik a magyarországi közösségi közlekedésben.

A Technológiai és Ipari Minisztérium minőségi, ügyfélközpontú, hatékony, elérhető árú és környezetbarát szolgáltatásokkal győzne meg még több utast a vonatozás, buszozás előnyeiről. A tárca a magyarországi gyártókapacitások, az önellátási és exportképességek megerősítésének igényét fokozottan érvényesíti a közlekedők kényelmét és a teremtett környezet védelmét szolgáló járműbeszerzésekben. A minisztérium e célok valóra váltásában számít a kormányzati jártassággal és vállalati tapasztalatokkal egyaránt rendelkező Pafféri Zoltán munkájára a nemzeti vasúttársaság élén - olvasható a TIM közleményében.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×