Mint arról az Infostart is beszámolt, az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után nem tudták időben újraindítani. A pénteki műszaki probléma következtében egy időre megszűnt Magyarország utolsó olajtermékimportja is, így egyedül a Mol feladata az ország teljes körű olajellátása (amely egyelőre importálhat szlovákiai leányvállalatától is).
Ausztriában hat napra már felszabadították a biztonsági készleteket, a hazai tartalékok használatáról a technológiai és ipari miniszter dönthet. Itthon a technológiai és ipari minisztérium hétfői közleménye szerint nincs itthon ellátási probléma, a lakosság ellátható az ország saját termeléséből és készleteiből, és tetemesek a biztonsági tartalékok is, de nem írt a lakosságon kívüli felhasználók – így a közúti fuvarozók, a buszok, a dízelmozdonyok vagy a dízeles mezőgazdasági és munkagépek – ellátásáról – emlékeztet a vg.hu.
A Mol ausztriai töltőállomásainak ellátásáról a Molnál nem kívántak nyilatkozni a VG-nek, ahogyan a hazai biztonsági készletek felszabadításának szükségességéről sem - a fenti információk alapján szerintük egyébként minden rendben van és lesz.
A portál információi szerint a Mol és az OMV már egyeztet a további ellátásról, ez egyébként kézenfekvő is. Mivel piaci vélemények szerint esélyes, hogy előbb-utóbb a Magyar Szénhidrogén-készletező Szövetség által tárolt tartalékból is fogunk használni, érdeklődtek a szövetségnél is, amely annyit jelzett, hogy a biztonsági kőolaj és kőolajtermékek felszabadítása az energiaügyekért felelős miniszter hatásköre.
A VG érdeklődött az OMV-nél, hogy tudni-e már, meddig esik ki az ellátásuk a műszaki hiba miatt.
Az osztrák társaság hosszabb javításra számít,
de pontos időtartamot egyelőre nem tudtak mondani.
Az OMV amellett, hogy saját hatáskörben dolgozik a probléma megoldásán, partnereivel is további megoldásokat keres a helyzet enyhítésére - közölték. "Mindezek az intézkedések a kész- és félkész termékeket érintik, és az ellátás biztonságának fenntartását szolgálják."
A társaság leszögezte továbbá, hogy nem tervezi a töltőállomások bezárását sem Magyarországon, sem más országokban, és mindent megtesz az ellátás fenntartása érdekében.
Magyarországi töltőállomásainak a nyugati országrészben lévő egységeit az OMV a schwechati finomítóból saját termékkel, a többit a Moltól vásárolt üzemanyaggal látja el.