Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kiss Viktor egyetemista üti be a használathoz szükséges, SMS-ben kapott kódot egy kerékpáron a Mol BuBi (Budapest Bicikli) kerékpárdokkolójánál a belvárosi Erzsébet téren 2014. augusztus 1-jén. Zajlik a közösségi kerékpáros rendszer nyilvános próbaüzeme.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Szuperblokkok: a gyalogosoké, kerékpárosoké lenne a két körút közötti rész

Egy városban a legnagyobb érték és legszűkebb erőforrás a közterület - mondta a főpolgármester Budapesten.

Karácsony Gergely a Kis Távolságok Városa Alapítvány által kezdeményezett Új körút projekt nyitóeseményén azt mondta: Budapesten társadalmi párbeszéd kezd kialakulni arról, "miként is kell a saját városunkra ránézni, mire valók a közterületeink".

Hozzátette: egy városban a legnagyobb érték és legszűkebb erőforrás a közterület, amelyet - mint hangsúlyozta - "meg kell védenünk a különböző magánérdekektől", és értelmes társadalmi vitát kell folytatni arról, hogy a közterület mire való.

A főpolgármester fontosnak nevezte, hogy "az élet teljességét meg lehessen élni egy városban is". Ezen az úton nagyon sok nyugat-európai város is elindult - jegyezte meg Karácsony Gergely.

Az alapítvány tájékoztatója szerint a VI., VII. és VIII. kerületben, a Kiskörút és a Nagykörút közötti területen "

olyan egybefüggő városi tér létrehozása kezdődik el, ahol jó sétálni, vásárolni, közösségi tevékenységet és szomszédsági programokat szervezni:

egy emberközpontú körút létrehozása indul el".

Ennek részleteiről Lajos Béla, az alapítvány kurátora az eseményen kifejtette: barcelonai mintára az érintett kerületek Nagy- és Kiskörút közötti részén úgynevezett szuperblokkokat szeretnének kialakítani, és e területeken a kerékpáros és gyalogosközlekedés lenne "otthon", nem az autósok.

Lajos Béla felvetette továbbá egy "új körút" kialakításának ötletét a Nagy- és a Kiskörút, az Andrássy út és az Üllői út között a Székely Mihály, a Kazinczy és a Szentkirályi utca vonalán.

A kurátor a közelmúltban megalakult alapítványról többek között elmondta, hogy partnereket keresnek a fenntartható közlekedés és a gyalogosbarát lehetőségek bővítéséhez, a kerékpáros fejlesztések támogatásához, az autóforgalom csillapítására vonatkozó projektek kidolgozásához és ahhoz, hogy közterületeket közösségi célokra adjanak át. Együttműködőket keresnek továbbá az épített örökség megvédéséhez, a zöld, fenntartható város koncepciójának, köztisztasági projekteknek a megvalósításához, a zöldfelületek növeléséhez és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez - ismertette.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×