Infostart.hu
eur:
391.34
usd:
331.92
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Pixabay

Nem ússzák meg júniustól az e-rollere(se)k – részletek

Három különböző módon egyedileg beazonosíthatók lesznek, a szolgáltatónak pedig közterület-használati díjat kell fizetnie, valamint büntetést, ha az ügyfél vét az előírásokkal szemben. Bene Márk mondta el a részleteket érdeklődésünkre.

Megkezdődhet a budapesti közösségi használatú e-rollerek és kerékpárok helyzetének rendezése, miután a fővárosi közgyűlés döntött a mikromobilitási pontok létrehozásáról, valamint a szolgáltatások működtetésének alapelveiről – számolt be kérdésünkre a PRM-CEE tanácsadó cég szakértője, Bene Márk.

"A rendeletnek ugyan az e-rollerek állnak a fő fókuszában, de nem csak ezeket érinti, hanem például a mikromobilitási szolgáltatások közterület-használati viszonyait is, hangsúlyosan a főváros tulajdonában álló közterületeket illetően" – mutatott rá Bene Márk.

A főváros feladata az, hogy mikromobilitási pontokat felfestéssel létrehozzon a közterületeken, és a rendelet hatályba lépését követően csak ezeken lehet leparkolni, illetve tárolni ezeket az eszközöket.

"Illetve fontos még megjegyezni, hogy a főváros ennek hiányában szankciókat alkalmazhat;

ha valaki nem megfelelő helyen hagyja az eszközt, 5000 forintos bírság elé nézhet naponta

oly módon, hogy a főváros a szolgáltatóra terheli a büntetést, a szolgáltatónak pedig megvannak azok a technológiai eszközei, hogy beazonosítsa a renitens felhasználókat, ők döntenek a további szankciók alkalmazásáról" – részletezte Bene Márk.

A jogszabály fokozatosan lép hatályba. Először a legfrekventáltabb helyeken június 1-től (V., VI., VII., VIII. kerület belső területeinek fővárosi tulajdonú részei), ezt követően folyamatosan halad "kifelé" a határ, egészen október 1-jéig.

A szolgáltatóknak e-rollerenként havi 50-1000 forint közti díjat kell fizetni a terület használatáért.

A különbség abból adódik, hogy az V. kerület belső részein kevesebb a hely, értékesebb a közterület.

Az egyes eszközök három különböző módon is beazonosíthatók lesznek egyrészt a használat rendjének ellenőrzése végett, másrészt a közlekedésben való részvétel miatt.

Bene Márk arra is rámutatott, hogy ez a törvény még nem minden, ugyanis definiálni kell magát az eszközt is, illetve a forgalomban való részvételének feltételeit is a KRESZ-be kell beleírni, de ez már központi jogalkotási hatáskör.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×