Azt írja a Világgazdaság, hogy papíron már indulhatna az új kisföldalattik és fogaskerekűk beszerzése, de nincs rá meg a pénz, ráadásul vita van a vonalhosszabbítás körül, így lehet, hogy egyelőre nem is lesz semmi a projektből.
Az új kocsikra az ITM hamarosan engedélyt adhatna, amely után a "feltételes közbeszerzés" azért megkezdődhetne, még pénz híján is.
A projektet övező vita viszont súlyosabb ügy: februárban lejárt a a fogas megújításának, meghosszabbításának 2017-ben 5 évre kiadott építési engedélye. A hosszabbításra lehetőség lett volna, de a BKK elmulasztotta a kérvényt. A BKK vitatja a mulasztást, mondván, a veszélyhelyzetben automatikusan meghosszabbodtak a határidők. Az ITM-től tájékoztatást is kért az ügyben, s mivel negatív válasz érkezett, személyes egyeztetést javasolt, ez eddig nem jött létre.
Az időveszteség több százmillió forintba és évekbe kerülhet a fővárosnak, mivel a típusengedélyek sem lesznek örökké érvényesek.