eur:
411.73
usd:
395.48
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: The Good Brigade/Getty Images

Megmérték, hogyan interneteznek a magyarok

Az NMHH által közreadott felmérésből kiderül az is, mely sajtóorgánumok a legnépszerűbbek.

A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket – derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága közölte.

A hatóság médiatanácsa által elfogadott, a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.

A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy

  • a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik.
  • A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg
  • a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos,
  • a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós "elérést generált", bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig – írták.

Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.

A negyedév összesített adatai szerint

  • a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el.
  • A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több is látogatóval

– közölte az NMHH.

  • A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg
  • a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.

A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20, illetve 19 másodpercet.

Közölték azt is,

tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.

A Facebookon

  • a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték,
  • körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és
  • 800 ezren az NLC.hu-t.

A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van – körülbelül 550 ezer –, ezt a TV2 követi körülbelül 350 ezer fővel. A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el.

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 20:53
×
×
×
×