Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: NIF

Létfontosságú vasúti fejlesztést adtak át a budapesti agglomerációban

Nyolc megállóhelyet, állomást építettek át.

Átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújított vasúti pályát. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult 53,8 milliárd forintos fejlesztéssel egyebek közt lehetővé vált, hogy a vonatok óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedjenek a 20,5 kilométer hosszú Pest megyei vonalszakaszon.

Az átadó ünnepségen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a jövő közlekedési eszköze a tiszta, energiahatékony vasút, amelynek versenyelőnye leglátványosabban a nagyvárosok vonzáskörzetében mutatkozik meg. A MÁV-Start a fővárosi agglomerációban szállítja a legtöbb utasát, és innen származik bevételeinek legnagyobb hányada is.

A Háros vasútállomáson tartott ünnepségen Mosóczi László ismertette, hogy a 2021-ben átadható Budapest elővárosi vasúti fejlesztésekre összesen mintegy 300 milliárd forintot fordítanak.

Az ITM államtitkára jelezte, a nyári műszaki átadással lényegében elkészült a most átadott szakasz Pusztaszabolcsig tartó folytatása is, a menetrend szerinti forgalomba helyezés az év végéig várható.

A tervek szerint a jövő év végéig befejeződnek a biztosítóberendezéseket érintő munkák is Kelenföldtől egészen Pusztaszabolcsig.

Szólt arról is, hogy előreláthatóan még az idén elkészül a Rákos-Hatvan vasúti vonalszakasz komplex rekonstrukciója nettó 150 milliárd forintból.

Mosóczi László felhívta a figyelmet arra, hogy az elővárosi szolgáltatások színvonalában jelentős lépés az emeletes motorvonatok forgalomba állítása, a KISS-járművekből már tizennégy közlekedik a váci és a ceglédi vonalon, és a szerződés szerint 2022 végéig érkezik be a komplett negyven darabos flotta.

Az ITM államtitkára kitért arra is, hogy a tárca júliusban mintegy 2 milliárd forint uniós forrást nyert a Budapest-Varsó nagysebességű vasút magyarországi szakasza előkészítésének folytatásához. A következő évtizedben megépülő gyorsvasút a visegrádi országok fővárosait kapcsolja össze, egy ausztriai leágazással pedig beköti a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Európai Unióban a fenntarthatóság, a klímavédelem központi szerepet kap, ennek nyertese lesz a vasút, amely a közlekedési ágazatok közül a legkevesebb szén-dioxidot bocsátja ki.

A NIF Zrt. közleménye szerint a Kelenföld és Százhalombatta közötti vasútvonal beruházása keretében nyolc megállóhelyet, állomást építettek át. Az állomások és megállóhelyek körzetében kerékpártárolókat alakítottak ki.

A vonatforgalom szabályozására modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezéseket telepítettek. A vonalon a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépült.

A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) végezte nettó 53,8 milliárd forint értékben. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz támogatásával valósult meg.

A biztosítóberendezés és ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer korszerűsítésének kivitelezési munkálatait - külön beruházásban - a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Mobility Kft., Siemens Mobility GmbH) végzi nettó 16,62 milliárd forint értékben, szintén uniós és hazai forrásból - közölte a NIF Zrt.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×