eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Tehervagonokból álló vasúti szerelvények sora vár továbbindulásra a Ferencváros vasútállomás rendezőterén, Magyarország legnagyobb alapterületű vasúti csomópontján. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Új szakasz kezdődött a Budapest-Belgrád vasútprojektben

A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás 166 kilométeres magyarországi szakaszának fejlesztése, kivitelezése és finanszírozása a magyar és a kínai kormány között született egyezmény szerint történik.

Tendert írt ki a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. - ez a magyar-kínai vegyesvállalat honlapjára feltöltött ajánlati felhívásból derül ki. A nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik, része a kisajátítási tervek elkészítése is - írta a vg.hu.

Az úgy nevezett déli szakasz, tehát a Soroksár és Kelebia közötti rész mintegy két milliárd dolláros tervezési és kivitelezési szerződését még 2019 nyarán írták alá, a vállalkozó a CRE Konzorcium. Az északi, Ferencváros-Soroksár szakasz külön tendereztetését a lap információi szerint az indokolta, hogy a folyamatot össze kellett hangolni a fővárosi HÉV-fejlesztésekkel.

A most pályáztatott északi szakaszon a fejlesztés körülbelül 14 vágánykilométer hosszan zajlik majd, két nyíltvonali vágányon, egy nagyállomás (Soroksári út) érintésével. A tervezési és az engedélyezési sebesség is 80 kilométer/óra. A beruházás további eleme a villamosított vonal építése, átépítése, új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítése, valamint az ideiglenes megállóhelyi peron utasforgalmi és üzemeltetési célú létesítményeinek kialakítása.

  • A vasútépítés során figyelembe kell venni az a tényezőt, hogy a tehervonatok maximális hossza a 750 métert is elérheti.
  • A beszerzés nem kapcsolódik európai uniós alapokból finanszírozott projekthez, vagy programhoz.
  • A szerződés időtartama 38 hónap.
  • Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje szeptember 20. Ezeket hatvan napon belül bírálják el, amelyet további tizenöt nappal meghosszabbíthatnak.
  • A kiírásban nem tüntették fel a beruházás becsült teljes értékét vagy nagyságrendjét, ugyanakkor kikötötték, hogy az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
  • Az ajánlati kötöttséggel járó ajánlat benyújtását ajánlati biztosíték nyújtásához köti, amely 1,5 millió amerikai dollár. Több alkalmassági kritériumot is felállítottak, így például pénzügyi szempontból csak az pályázhat, aki az utolsó három mérlegfordulónappal lezárt üzleti évben a beszerzés tárgyából (vasút- és vágány építés, illetve az ezekhez kapcsolódó létesítmények kivitelezése) legalább nettó 35 milliárd forint árbevételt fel tud mutatni.
Címlapról ajánljuk
Nagyon megjárhatja az, aki halogatja az idén esedékes vízóracserét

Nagyon megjárhatja az, aki halogatja az idén esedékes vízóracserét

A mérők a felhasználók tulajdonában vannak, így azok cseréjéről is a tulajdonosoknak kell gondoskodniuk, ezt pedig ajánlott minél korábbra ütemezni, ugyanis az év második felében rendszerint megnő a szabad időpontokra várakozók száma – mondta az InfoRádióban Fogarasi Gábor, a Fővárosi Vízművek vízmérő-kezelési osztályvezetője.

Palkovics Lászlónak avatárja lett, aki bevezet minket az MI rejtelmeibe

Új közösségi oldalán keresztül betekintést nyerhetünk a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos mindennapjaiba. Palkovics László az InfoRádióban elmondta: az MI inkább a javunkra szolgál, és csak kevésbé erősíti a félelmet, de nagyon fontos a tudatos és erkölcsös használat, amelyet egy hamarosan felálló hatóság ellenőriz majd, és ha kell, közbeavatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×