Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: BKK/Nyirő Simon

Újabb lezárás a Lánchíd felújítása miatt

Július 1-jén, csütörtökön kezdik építeni a budai oldalon a toronydarut, amely majd a hídelemeket mozgatja a Lánchíd-felújítás során. A szállítási munkák miatt a Halász utca és a Döbrentei tér között éjszakai forgalomzárásra kell számítani.

Újabb jelentős munka indul a Lánchídon és környezetében. A budai oldalon csütörtökön kezdik felállítani és összeszerelni a toronydarut, amelyet a kivitelező A-Híd Zrt. az építkezés kiszolgálására használ. Az átkelő felújítása során a pesti és a budai oldalon is egy–egy daru működik majd, amely a hídelemeket mozgatja.

Az összeszerelésre váró toronydaru 12 tonna teherbírású, horogmagassága 29,75 méter – vagyis ilyen magasra tud emelni –, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítik, ezek tömege 100 tonna. A pesti oldali toronydaruhoz hasonlóan ennek is cölöpözni kellett az alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a szerkezet terhelését.

Közben már épül a hídon végigvezető sínpályarendszer, amelyen a Lánchídra telepített két bakdaru közlekedik majd, a középső medernyílásban pedig készül a láncok korrózióvédelméhez szükséges állványzat. Megkezdődött továbbá a járdaszegélyek bontása is.

A felújítási munkákhoz használt gépek beszállítása miatt július 1-jén, csütörtök este 22 órától másnap reggel 6 óráig lezárják a Budai alsó rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között, majd másnap, péntek este 22 órától reggel hatig ismét forgalomzárásra kell számítani az útszakaszon – tájékoztatott a BKK.

Ütemezetten haladnak a munkák

A közlekedési központ közleményében felidézi: május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án, szerdán hajnali négy órakor teljesen lezárták a hidat és annak környezetét a gyalogos és közúti forgalom elől. Június 25-én, pénteken egy másfél mázsás török kori ágyúgolyó kiemelésével zárultak a víz alatti munkák.

A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak. A pesti rakpart átépítése, a Lánchíd felújítása és a Blaha Lujza tér hamarosan kezdődő átalakítása változást hoz a fővárosban közlekedők életébe – emeli ki a társaság.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×