Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Vásárlók az Allee bevásárlóközpontban 2020. május 18-án. Budapesten hatályát vesztette a kijárási korlátozás, de életben maradnak egyes védelmi óvintézkedések. Kötelező maszkkal, sállal vagy kendővel eltakarni az arcot az üzletekben is, a 65. életévüket betöltöttek továbbra is csak 9 és 12 óra között vásárolhatnak.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Bejelentés: húsvét előtt semmilyen lazítás nem lesz

Gulyás Gergely kancelláriaminiszter péntek délután rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be az újranyitás részleteit.

Rendkívüli sajtótájékoztatót hirdetett Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter péntek 14.30-ra, ezen várható volt, hogy pontosítják azokat a szabályokat, amelyeket Orbán Viktor miniszterelnök előzetesen elárult reggeli rádióinterjújában a kijárási korlátozásokról, illetve a vásárlási korlátozás időbeni és területi alapú átalakításáról.

Gulyás Gergely megerősítette a reggel elhangzottakat, "a jelenlegi számok mellett semmilyen nyitás nem engedhető meg, egy utolsó, nagy erőfeszítésre van szükség",

minden jelenlegi korlátozás érvényben marad a húsvét idején is.

"Változtatásra akkor van mód, ha a 2,5 milliós oltási számot elérjük" - fogalmazott.

Ekkor, a húsvét utáni napokban - az operatív törzs javaslatai alapján:

  • 22 és 5 óra között lesz csak kijárási tilalom
  • a boltok fél 10-ig lehetnek nyitva esténként (az eddigi boltzár megszűnik), 10 négyzetméterenként 1 vásárló fogadható
  • a szolgáltatók a korábbi (március 8. előtti) rendben működhetnek
  • az iskolák április 19-én kinyithatnak - óvodák is
  • április 1-jén megkezdődik a pedagógusok oltása.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×