eur:
400.38
usd:
362.83
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga
Egy tanár ír a táblára a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnázium nyolcosztályos évfolyamaira felvételizőknek az írásbeli vizsga kezdete előtt, 2013. január 18-án. Országosan a 9. évfolyamra 59 300-an, a hat évfolyamos gimnáziumokba csaknem 6000-en, a nyolc évfolyamos gimnáziumokba pedig mintegy 4600-an jelentkeztek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Csordogálnak a középiskolai felvételik "ponthatárai"

Lassacskán kiderül, a nyolcadikosok miben reménykedhetnek.

Február 23-án kezdődik a középiskolai felvételik szóbelije és tart csaknem három héten át, néhány intézmény azonban már közölte, hány ponttól szóbelizhet valaki – írja az Eduline.

A szóbeliztetés a népszerű középiskolák egy részének szokása, a cél vele az, hogy a legjobb tanulmányi és felvételi eredményű diákokkal kezdhessék az új tanévet.

Az alábbi iskolák döntöttek a ponthatárról:

  • Érd, Gárdonyi Géza Általános Iskola és Gimnázium, emelt óraszámú angol és német tagozat 80 pont, sportosztály 70 pont
  • Érd, Vörösmarty Mihály Gimnázium 100 pont, 8 évfolyamosra jelentkezők esetében 70 pont
  • Budapest, Alternatív Közgazdasági Gimnázium 113 pont
  • Budapest, Városmajori Gimnázium: 96 pont matematika-, 90 pont magyartagozaton.

Az Oktatási Hivatal weboldalán egy kereső segítségével további információkat lehet találni.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×