Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Vitézy Dávid/Facebook

Új világ jöhet Budakeszi életében

A budakeszi lakosok és a környező településen élők közlekedését javítanák jelentősen a Budapest Fejlesztési Központ által hétfőn közzétett tervek – hangsúlyozta a budakeszi polgármester.

Győri Ottilia az InfoRádiónak kifejtette: a kiírt közbeszerzési felhívás során a tanulmányterveztetésektől kezdve egészen az engedélyes kiviteli tervekig, minden el fog készülni a közlekedési beruházásban, mielőtt a kivitelezés megkezdődhet.

A tanulmánytervnek azt a problémakört kell körbejárnia, hogy a Budakeszi út mely szakaszán lehet érdemes és szükséges buszsávokat kialakítani, mintegy lehetőséget teremtve a tömegközlekedési járművek zavartalan haladására a gyakorta kialakuló dugók alkalmával. Emellett, hogy a közlekedési csomópontokban intelligens lámpák irányítsák a forgalmat, előnyben részesítve a buszsávok forgalmát. A projekt keretében arra is megoldást kell találni, hogy a buszvégállomásokat miként lehet a Pátyra és Telkire vezető utak mentére telepíteni, ahol P+R, illetve B+R parkolókat is létesítenének. Végül, de nem utolsó sorban

kiemelt tervezési pont a gépkocsiknak az M1-es autópálya felé irányítása egy elkerülő úttal Budaörs irányába

– ismertette a polgármester a tervezőkre váró feladatokat.

Tehát Budakeszi és Budapest között hosszabb–rövidebb szakaszokon buszsávokat alakítanának ki, ahol erre lehetőség van, közműkiváltásokkal, zöldterületek tervezetesével, javítva egyúttal a gyalogosok és biciklisek közlekedésének feltételein is. Győri Ottilia megjegyezte, a Budapest Fejlesztési Központ kiírására január 29-ig van mód jelentkezni.

A polgármester azt is elmondta, reményei szerint a beruházás részét képezheti majd a Budakeszi út teljes útburkolatának megújítása is, amelynek jelenlegi állapota több helyütt kritikán aluli.

A terveztetés végső határideje 2022 év eleje,

a kivitelezéshez azonban majd egy újabb „kört kell futni”.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×