eur:
414
usd:
396.55
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Szerelvény fordul a Nagyvárad téri ideiglenes végállomáson az M3-as metró déli szakaszának felújítási munkálatai közben 2020. február 5-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Metrófelújítás: eléggé összeakadt a BKV és a Swietelsky bajsza

Nem haladnak a tárgyalások a 3-as metró rekonstrukciójáról szóló megállapodásról a BKV és a kivitelező között. A közlekedési társaság vezérigazgatója elmondta, a metró felújítását mindenképpen el fogják végezni. A rekonstrukciót végző cég többletköveteléssel állt elő, a BKV másként lát dolgokat.

Új határidők megjelölése mellett az eredeti szerződés szerinti teljesítésre szólította fel a 3-as metró felújítását végző céget a BKV Zrt., miután a felek között hétfőig nem jött létre szándéknyilatkozat szerződésmódosításról.

A közlekedési társaság az InfoRádiónak elküldött közleményében kiemelte, hogy a 3-as metró középső - Lehel tér és Nagyvárad tér közötti - szakasza állomásainak korszerűsítésére 2019 novemberében kötöttek szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, de a belvárosi rész alagúti és állomásfelújítási munkáinak egyidejű megvalósításáért szükségessé vált a szerződés határidejének módosítása, ezért a közlekedési vállalat egyeztetéseket kezdeményezett a kivitelezővel. Hozzátették: a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért a BKV idén július 24-én felfüggesztette a kontraktus egy, a 3-as metró középső szakaszának felújítására vonatkozó részét.

Az egyeztetések tovább folytatódtak, de az álláspontok csak minimálisan közeledtek.

A BKV hangsúlyozza, hogy

a kialakult helyzet egyelőre nem veszélyezteti a metróvonal felújításának határidőre történő befejezését, és az európai uniós forrásból történő megvalósítást.

A vállalat bízik abban, hogy a Swietelsky partner lesz a középső szakasz alagúti munkáinak határidőre történő elvégzésében. A BKV ezzel párhuzamosan megkezdte az új közbeszerzési eljárások előkészítését, és vizsgálja a saját erőforrások bevonásának lehetőségeit is.

Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója másfél héttel ezelőtt az InfoRádiónak beszélt arról, hogy a metró felújítását mindenképpen el fogják végezni.

"Plusz pénzügyi igénnyel léptek fel, mi pedig ellenajánlatot tettünk. A különbség 10 milliárd forint értékű.

A mi számainkat szerződésekkel, kötelezettségvállalásokkatl tudjuk igazolni, a Swietelsky áremelkedésre hivatkozik. Ha nem lesz egyezség, a metrót akkor is be kell fejezni, és mi be is fogjuk, akár a Swietelskyvel, akár nem. Szeretnénk velük."

A BKV közleménye kiemelte azt is, hogy a 3-as metró középső szakasza állomásainak felújítására kötött szerződés értelmében a társaság november 7-én az utasforgalom kizárása mellett munkaterületet adott a vállalkozónak a Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomás közötti szakaszon, ahol már el is kezdték a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin téri állomás felújítását, valamint a korábban átadott állomásokon - az Arany János utcánál, a Ferenciek terénél, a Corvin-negyednél és a Semmelweis Klinikáknál - az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok és az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti kivitelezési és szállítási feladatok.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×