Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója beszédet mond a Budapest szabad - 1945. február 13. című utazó kiállítás megnyitóján egy, a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson álló metrószerelvényben 2020. február 11-én. A 75 évvel ezelőtt befejeződött budapesti ostrom emlékére, a pusztítás és a helyreállítás képeiből összeállított tárlat április 11-ig látható a 2-es, a 3-as és a 4-es metróvonal több szerelvényén.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Bolla Tibor BKV-vezér a metrófelújításról: "mintha egy házat tégláig bontanánk"

Új villamosvonal és a déli szakasz felújításakor látott pótlóbuszoknál sokkal több járat is segíti az utasokat a most kezdődő belvárosi metrófelújítások idején. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója beszélt minden fontos részletről ezzel kapcsolatban.

Ferencvárosban átadták a pesti fonódó villamoshálózat első elemét. A Haller utcai deltaprojekt során új vágánypár létesült a Haller utca és a Soroksári út között észak-pesti irányba, így kapcsolat jött létre a Haller utca felől a 2-es villamos belvárosi szakasza felé.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az InfoRádiónak adott interjújában elmondta, a beruházás idén gyorsult fel azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat 1,8 milliárd forintot biztosított rá.

Mint mondta, az új vonallehetőség a 3-as metró középső szakaszának felújítása során is segíthet, ugyanis a Keleti pályaudvartól Nagyvárad téren át az utasok átszállás nélkül mehetnek Észak-Pest irányába, közel a metró vonalához, a 2M villamoson.

Mint hozzátette, a beruházás során számtalan közműkábelt is kicseréltek és a burkolat is megújult, épp azért, hogy ezzel később ne kelljen külön bajlódni, "legyen minden megcsinálva" a BKV koordinálásában.

A 3-as metró középső szakaszának felújítása a legnagyobb feladat, hiszen itt halad a legmélyebben az észak-déli vonal, ráadásul a belvárosban a pótlás is más, mint a korábbi szakaszokon.

"Nagyjából

20-25-tel több pótlóbuszt állítunk forgalomba, mint a déli szakasz felújításakor"

- tette hozzá.

A középső szakaszon is teljes mértékben megújul a metró, a vágányok, az alagút és az állomások és mindaz is, ami "nem látszik", a tűzjelzők, a tűzoltó-berendezések és a hírközlő berendezések is.

"Mintha egy házat tégláig bontanánk" - érzékeltette egy példával Bolla Tibor.

Közben jövő hétfőig meg kell állapodni a 3-as metró alagútjának rekonstrukcióját végző Swietelsky Vasúttechnikával a társaság által követelt többletforrásokról. Bolla Tibor bízik a sikeres tárgyalásokban, de ha nem sikerül megegyezni, akkor akár bíróságon is folytatódhat az ügy.

"A feleknek az az érdekük, hogy a munka folytatódjon,

a vita abból adódott, hogy a projekt csúszott, a Swietelsky pedig plusz pénzügyi igénnyel lépett fel az áremelkedés miatt, amellyel szemben mi ellenajánlatot tettünk

az indokoltság és az elszámoltathatóság mentén. A tízmilliárdos kezdeti álláspontkülönbség már csökkent, de még nem fogyott el."

A BKV-nak van arra is forgatókönyve, ha nem a Swietelsky Vasútteschnikával kell befejezni a munkát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×