Az UN Studio oldalán a látványtervek mellett megjelent többek között, hogy milyen hosszú lesz a híd, mekkora lesz a távolság a hídpillérek között, valamint az is, hogy milyen járművekkel lehet majd használni a hidat – írja a Portfolio.hu.
Ennek alapján, a hídon az autóforgalom számára összesen
négy sávot terveznek, és további két villamos sáv, kétoldali járda a gyalogosok számára, valamint kétoldali kerékpárút is helyet kap.
A híd tervezett hossza 500 méter, a két hídpillér közötti legnagyobb távolság pedig 220 méter lesz.
![Budapest, 2018. április 20.
Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterv a Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról.
MTI/UNStudió és a Buro Happold Engineering](/images/site/articles/inline/2020/10/1601541399-ehlu2lTEV_md.jpg)
A gazdasági szakportál emlékeztet, a híd egyes felmérések szerint az átadást követően naponta minimum 37 ezer, de akár 50 ezer gépkocsival is tehermentesítheti Budapest belvárosát. A hídra tervezett leendő villamosvonal pedig akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.