Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A Tréner Kft. munkatársai ellenőrzik az egyik szúnyogirtásra átalakított repülőgép szórófejeit a nyíregyházi repülőtéren 2020. július 22-én.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Szúnyogirtás: nemcsak a módszer jelent nehézséget

A Nemzeti Népegészségügyi Központ egy esetleges szúnyogok okozta betegséghullám megakadályozásáért 180 napja újra engedélyezte a légi kémiai szúnyogirtást.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (BM OKF) sajtóreferensének tájékoztatása szerint a légi kémiai irtás hétfőn Kunszentmárton és Túrkeve térségében kezdetét vette, amit elsősorban az extrém méreteket öltő inváziók helyszínén folytatnak a következőkben, így a Tisza mentén és Békés megyében.

S. Tóh Anikó tűzoltó százados hozzátette, rengeteg adat szól amellett, hogy intenzívebbé kell tenni a szúnyoggyérítést, felderítve azokat a területeket, amelyek – kiváltképp a nagy esőzések után – kedvezővé váltak az állatok elszaporodása szempontjából. Megjegyezte, a földi biológiai gyérítés egy „lágyabb” eljárás, amely kizárólag a lárvákat veszi célba, míg a kifejlett, repülni képes csípőszúnyogokkal szemben egészen másféle technika szükséges:

nemcsak a szer az, ami fontos, hanem a módszer is, amely révén kijuttatják a szakemberek

– magyarázta.

A BM OKF munkatársa az InfoRádiónak nyilatkozva arra is kitért, a szúnyogirtás várható menetrendje a katasztrófavédelem honlapján megtalálható, azonban, mint hangsúlyozta, ez kizárólag terv, hiszen az, hogy a gépek egyáltalán fel tudnak-e szállni, nagyban függ az időjárástól is. Emlékeztetett, ha ködöt, vagy párát, permetszert juttatnak ki a szakemberek bármilyen eszközzel, akár a levegőben, akár a földön, és a célbajutást fizikai tényezők gátolják – erős szél például –, akkor nem lesz eredményes az eljárás.

Vagyis a szúnyoggyérítés nehézségét nemcsak a módszer jelenti, hanem az, hogy eljut-e egyáltalán a kívánt területre a szer, hiszen a rovarlárváktól hemzsegő pocsolyák lehetnek bokrok alatt, erdőben, mindenféle fedett helyeken, így

nehéz célzottan beavatkozni

– ismételte meg S. Tóth Anikó tűzoltó százados.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×