eur:
414.57
usd:
398.85
bux:
79470.25
2024. december 23. hétfő Viktória
Egy 17-es CAF villamos a Margit körútról a Frankel Leó utcába fordul a budai fonódó villamoshálózat első üzemnapján, 2016. január 16-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Egy éve csak a kocsiszínben állnak az új budapesti villamosok

A kilenc, utólag rendelt CAF szerelvény nem felel meg a hatósági engedélyeknek, egyelőre a BKK sem tudja, mikor állhatnak forgalomba.

Éppen egy évvel ezelőtt szállították le a 13. hosszú CAF villamost Budapestre, amelyet a 2014-ben aláírt szállítási szerződés opciós lehetőségét kihasználva rendelt meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Kilenc új szerelvény 2019 harmadik negyedévétől ütemezetten állt volna forgalomba, de azóta sem mozdul.

Az új villamosok forgalomba állásának időpontja jelenleg nem ismert

– válaszolta a BKK a Népszava kérdésére. A BKK és a CAF között 2014-ben kötött szállítói szerződés 37 villamosszerelvényen felül – opciós lehetőségként – összesen 87 további szerelvény megrendelését tartalmazza. A szerződéses opcióként 2014-ben lehívott 10 járművön felül a BKK 2017-ben további 26 villamosszerelvényt rendelt meg a CAF-tól. Ezek közül eddig 5 hosszú és 4 rövid szerelvény érkezett Budapestre.

A járművek átadás-átvétele még nem történt meg, mivel a BKK szerint "bizonyos műszaki részletekben nem felelnek meg a szerződésben foglalt feltételeknek, hatósági engedélyeknek. A probléma tisztázása és a megoldás keresése a megrendelő BKK, az üzemeltető BKV, a gyártó CAF és független szakértők bevonásával jelenleg is folyamatban van. A CAF ennek ellenére folyamatosan szállítja Budapestre a megrendelésben lévő további, összeszerelt járműveket, amelyek tesztjei ütemezetten jelenleg is zajlanak”.

A villamosok a BKV Hungária, Száva és Budafok kocsiszínjében állnak, a spanyol gyártó fizet a kocsiszínben elfoglalt helyekért a BKV-nak. A járművek mindaddig a CAF tulajdonában vannak, amíg a BKV hivatalosan át nem veszi ezeket, így az összes addig felmerülő költség a gyártót terheli.

A villamosok beszerzését szinte teljes egészében az unió állta, ha a villamosokat nem tudják időben forgalomba állítani,

elveszhet az uniós támogatás és a villamosokat a fővárosnak a saját költségvetéséből kell majd kifizetnie

– mondta a lapnak Vitézy Dávid, aki annak idején még a BKK vezérigazgatójaként készítette elő a tendert és kötötte meg a szerződést a spanyolokkal. Érthetetlennek tartja, hogy a fővárosi közösségi közlekedés versenyképességét javító, az utasok elégedettségét kiváltó villamosokat miért nem sikerül üzembe helyezni. Vitézy Dávid nem tud róla, hogy az új villamosok bármiben is különböznének az első 47 darabtól.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×