Infostart.hu
eur:
388.99
usd:
330.26
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: BKK/Facebook

A kerékpárosklub komoly számokkal érvel a nagykörúti bringasáv mellett

A budapestiek 67 százalékának lehetősége lenne a kerékpárt választani a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője szerint.

Mint ismert, a kijárási korlátozások okozta forgalomcsökkenés óta gombamód szaporodnak az átmenetileg létesített kerékpársávok Budapesten, elsőként a Bartók Béla utat „fejezték be” a középső szakasszal, majd jött a Tétényi út és az Üllői út átfestése-áttáblázása. Később pedig a Nagykörút is a „sárgaság” sorsára jutott, az Üllői út és a Váci út közötti, 3 kilométeres szakaszon – legalábbis átmenetileg.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese szerint a jelenlegi tesztidőszakban azt vizsgálják, mennyire lesz kihasznált a kerékpársáv, és hogyan alakul az autósforgalom. Halász Áron ugyanakkor úgy véli, ez egy

remek lehetőség, hogy akik eddig ódzkodtak a bringás közlekedéstől, kiszálljanak a kocsiból, és nyeregbe pattanjanak.

Hiszen, emlékeztetett, a Nagykörúton korábban a tükrök között kellett szlalomozni, csúcsforgalomban, parkolóhelyet kereső kocsikat kerülgetve, most viszont sokkal komfortosabb kerékpáros szempontból. És akár munkába, bevásárolni, ügyeket intézni, vagy akár szabadidős közlekedés során is használható. Az viszont a jövő zenéje, hogy mennyire lesz kihasználva.

A szakember, bár egyetért, hogy a Nagykörút az autóforgalom szempontjából a főváros egyik legfrekventáltabb pontja, szerinte mégsem fog különösebb gondot jelenteni a kerékpársáv, hiszen mint mondta, sokszor lehetett már korábban is tapasztani, hogy egy-egy lezárás vagy útszűkület az első napokban dugókat okozott ugyan, a későbbiekben az emberek megszokták, és közlekedési módot vagy útvonalat változtattak. Ez volt tavaly a Margit körút lezárásakor, vagy korábban a Margit híd felújításakor, a budai rakparton a főgyűjtő építésekor. Az majd kiderül, hogy jelen esetben, aki mondjuk a Petőfi híd irányából menne a Keletihez, esetleg az Orczy utat vagy a Hungária körutat választja, esetleg valóban átül biciklire.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese természetesen az ideiglenes kerékpársávokban látja a jövőt, a zöme szerinte „fájdalommentesen” lett kialakítva, illetve régóta tervben is volt. A Bartók Béla úton hétfőn kikerült számlálók pedig olyan számokat mutatnak, mint a kiskörúti kerékpársávon, amelyik köztudottan az egyik legforgalmasabb Budapesten. Halász Áron arra is kitért,

a budapesti felnőttek 67 százaléka számára elérhető a kerékpár a mindennapokban,

amihez viszont nem ártana, hogy vonzó viszonyokat lássanak az utakon, kevesebb autót, vagy több kerékpársávot.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

„A szeretet szót kell kicsit pontosítani, mert ténylegesen ilyenkor mindenki próbálja kifejezni a másik felé a szeretetét, ez benne van. De ez az Isten szeretetének az ünnepe, hogy ő szeret minket, mert megtestesült és eljött ez a mag. Hogy ebből adódóan mi is megpróbálunk egy hasonló gesztussal jelen lenni a másik életében, az a következmény” – mondta Blanckenstein Miklós az InfoRádió Aréna című műsorában, arra a kérdésre, hogy a karácsony egy katolikus pap szempontjából is a szeretet ünnepe-e.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×