eur:
402.78
usd:
348.75
bux:
96159.26
2025. június 17. kedd Alida, Laura
Nyitókép: BKK/Facebook

Érzékeny témáról faggatják a budapestieket

20 kérdéses kérdőívet állított össze a Magyar Autóklub az utakon zajló átalakításokról, melyekkel kapcsolatban viszont a Magyar Kerékpárosklubnak már számai is vannak. A főváros nem szeretne szembenállást a felek között.

Ezekben a "bringasávfelfestős időkben" a Magyar Autóklub is érdeklődik a budapesti közút- és közlekedésfejlesztés ügye iránt, ezért - mint portáljáról kiderül - kérdőívet állított össze, hogy megtudja, ki mit gondol az irányokról. A kérdőívet bárki kitöltheti, legyen gyalogos, autós, kerékpáros.

Mint az Autóklub fogalmaz, "biciklisávok kerültek kijelölésre, közlekedés elől lezárt területek bővítésével folyik a kísérletezés, különféle sebességcsökkentési koncepciók kerültek napvilágra, ugyanakkor az M0-s körgyűrű bezárásról, P+R parkolók létesítéséről, infrastruktúrajavítási tervekről nem hallani", ezért várják minden budapesti közlekedő véleményét.

A kérdőív június 30-ig kitölthető, az eredményt nyáron a Magyar Autóklub nyilvánosságra hozza.

A fővárosban indukált és el is indult változásokkal kapcsolatban Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádiónak elmondta, minden változással kapcsolatban lesznek olyanok, akiknek nem tetszenek, de összességében

olyan döntéseket akarnak hozni, amelyek a közösség egésze számára fontosak.

"Például az ideiglenes kerékpársávokat se úgy képzeljük el, hogy az azoknak jó, akik szeretnek kerékpározni: a kerékpáros közlekedés részaránya kifejezi azt is, hogy egy város mennyire élhető, mennyire biztonságos, mennyire aktívak a hétköznapok" - sorolta a főpolgármester, aki szerint nem úgy kell a közlekedésre tekinteni, hogy vannak "a bringások és az autósok", hanem emberek, akik közlekedni szeretnének. Emiatt szerinte nem az autók és a biciklik száma számít Budapesten, hanem az, hogy hányan akarnak közlekedni a fővárosban.

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese, szóvivője szintén az InfoRádióban elmondta, vannak még helyek, ahol ki lehetne jelölni ideiglenes kerékpársávokat úgy, hogy az nem jár elvétellel a többi forgalmi sávból. Máshol viszont jobban bele kellene nyúlni szerintük a közlekedési rendbe.

"Összegyűjtöttünk javaslatokat és ezeket le is adtuk a fővárosnak, várjuk, hogy megvalósítsák" - adott állapotjelentést Halász Áron, aki szeretné, ha nem indulatok vagy álhírek formálnák a párbeszédet az egész ügyről.

Szerinte a forgalmi változások - a korábbi példákból kiindulva - kezdetben valóban dugót okoznak, ám azután megváltoztatják a közlekedési szokásokat – sokan ülnek kerékpárra például, ha vonzóbbnak találják annak feltételeit, mint amilyenek más közlekedési módok esetében.

A klub egyébként már túl van reprezentatív kutatáson,

amelyből kiderül, a budapestiek 67 százaléka számára elérhető opció az, hogy biciklivel közlekedjen, de kerékpársávok hiányában eddig nem mertek elindulni. Ebből következhet az is, hogy autóból is sokan átülnének - vélekedett Halász Áron.

A Nagykörúton hetekkel ezelőtt üzembe állt egy kerékpáros forgalomszámláló, amely két irányban 3000-3200 kerékpárost mér egy nap alatt, a szám pedig növekszik, igaz, nem egyik napról a másikra, "több évtizedes hátrányt kell behozni".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem akartam emlékezni, az nekem nem segített – először és utoljára szólal meg a magyar Gulag túlélője

Nem akartam emlékezni, az nekem nem segített – először és utoljára szólal meg a magyar Gulag túlélője

Megtaláltuk a magyar Gulagnak nevezett internálótábor utolsó ismert túlélőjét. Az 1929-ben született Szabó Zoltán megjárta az Andrássy út 60-at, 1950 és 1953 között pedig több internálótáborban – Kistarcsán, Isaszegen, Bernátkúton, Tiszalökön és Recsken – is raboskodott. A 96 éves férfi 72 évig a legközelebbi családtagjain kívül senkinek sem beszélt a vele történtekről, még a szakirodalom és az emlékhelyet működtető Recski Szövetség sem tudott a létezéséről. Az InfoRádióval kivételt tett, viszont leszögezte, hogy hosszú életében először és utoljára hajlandó megszólalni ebben a témában, és a lakhelyét is titokban akarja tartani. Mint kiderül, ez az emlékeivel is így volt.

Csicsmann László: ellentétes az USA érdekeivel, hogy katonai úton rezsimváltást érjen el Iránban

Az Egyesült Államoknak nem érdeke belesodródni az Izrael és Irán között kialakult fegyveres konfliktusba, Donald Trump inkább Amerika gazdasági érdekeit tartja szem előtt – mondta az InfoRádióban a Közel-Kelet-szakértő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.17. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Donald Trump szavai miatt aggódnak a befektetők, lefordulás a tőzsdéken

Donald Trump szavai miatt aggódnak a befektetők, lefordulás a tőzsdéken

Felpattantak a tőzsdék tegnap, miután a sajtóinformációk jelentek meg arról, hogy Irán hajlandó lenne a deeszkalációra. Később azonban ismét negatívba fordult a hangulat, miután Donald Trump a konfliktus további eszkalációját jelezte azzal, hogy sürgette Teherán evakuációját. Az ázsiai tőzsdék estek a mai kereskedésben, és az európai tőzsdéken is látványos lefordulás látszik a tegnapi emelkedés után. Az USA-ból kiskereskedelem, ipari termelés és export, import árak érkeznek. Általában ezek közepes fontosságú adatok, azonban nagy kérdés, hogy a kereskedelmi háború okozta fennakadások milyen károkat okoznak az amerikai gazdaságban, így most a szokásosnál nagyobb figyelem irányulhat rájuk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×