Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: BERNAT BENJAMIN LASZLO

Új részletek a metróépítésről

Jelenleg az állomástér és a mozgólépcső terének "kibelezésénél" tartanak a Ferenciek terén.

Megújult gránitburkolattal és modern technológiával várja majd az utazókat a Ferenciek tere az átalakítás után - közölte a Magyar Építők. Az M3-as metró középső szakaszának állomásain dolgozó Swietelsky már jól halad a belvárosi megálló felújításával. A 27,7 méterrel a felszín alatt húzódó alagút a 2014-ben felújított aluljáróhoz válik majd méltóvá a remények szerint.

Az állomásteret az M3-as vonal elsőként elkészült, közel 5 kilométeres középső szakasza részeként adták át 1976. december 31-én, míg az aluljárót szintén 1976-ban, mintegy fél évvel korábban avatták fel. 44 éves múltja során a metró itt ugyanúgy kiszolgálta az ELTE hallgatóit és a Váci utca turistáit, mint a helybelieket, vagy a Budára tartó átszálló forgalmat. Ennek során azonban jelentősen megkopott a régi fénye.

Az állomáson a bontási és kábelfeltárási-gépészeti munkák már megkezdődtek. Az állomás eredeti szerkezete megmarad, viszont az elavult elemeket korszerű anyagok váltják fel. A Ferenciek tere tervezett színvilága a vörös árnyalatain alapul, így illeszkedik a meglévő, az utasok által megszokott színhez.

A bejáratnál pedig az eddigi többkapus belépő helyett tág passzázskaput alakítanak ki. Az utasforgalmi terekben a bútorokat lecserélik, és még számos más, jelentősebb rekonstrukciós munkát is elvégeznek, így megújul a metrócsarnok kő-, a lejtakna alumínium- és a mélyállomás kő oldalfalburkolata is. A középszürke színű gránitburkolatú padlót szintén teljesen cserélik.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×