Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Kerékpáros a budapesti Normafánál, a Svábhegyen, a János-hegy közelében 2018. október 13-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Lecsaptak a fejszék a Normafánál, megszólalt az önkormányzat

Civil szervezetek szerint a hegyvidéki önkormányzat engedélyek nélkül vágott ki fákat és kezdte el a tervezett parkoló kialakítását a Normafán. A XII. kerület vezetése ezt cáfolja, és jelezte, hogy minden a törvények és a megkapott engedélyek szerint zajlik.

Sajtóhírek szerint a XII. kerületi önkormányzat megkezdte a Normafa közelében tervezett parkoló kialakítását. Az Index írt arról - a Normafa természetesen nevű Facebook-oldalra hivatkozva -, hogy megtörtént a fák kivágása a tervezett új parkoló területén. Mégpedig a civil szervezet szerint engedélyek nélkül.

Az Index készített egy drónfelvételt, amelyen látható, hogy a területet korábban borító sűrű növényzet jelentős része mostanra eltűnt, illetve kirajzolódnak az új parkoló korvonalai a tartósan megmaradó facsoportok mellett.

Az InfoRádió az ügyben megkereste a hegyvidéki önkormányzatot.

A XII. kerület vezetése közleményében cáfolta, hogy engedély nélkül vágtak volna ki 60 fát, a területen csak a jogszabályokat betartva, engedélyek szerint folytatják a parkoló kialakítását.

Az ügyben számos civil szervezet képviselőjével és politikussal is tárgyaltak tavaly ősszel. Az egyeztetéseken elhangzottaknak megfelelően dolgozták ki azt a kompromisszumos javaslatot, amelyet a főváros új vezetésével is ismertettek.

Hozzátették: olyan megoldást találtak, amely csökkenti a parkolóhelyeket, de jóval kisebb tisztítást és tereprendezést igényel, ennek eredményeképpen egy szabálytalan alakú parkolót alakítanak ki, ahol végül nem kellett kivágni a korábban tervezett 220 fát, a parkolón belül 160 fa megmarad.

A tavaly év végén, jogerős engedély birtokában kivágott főleg elszáradt és beteg fákat az önkormányzat ígéretének megfelelően többszörösen pótolják az év végéig.

Az ügyben megszólalt a Normafa természeti értékeit féltő Védegylet is. Újszászi Györgyi, a szervezet főtitkára azt mondta, a terület már most is túlterhelt, a legfontosabb a forgalom csökkentése.

Mindenképpen a tömegközlekedést kell előnyben részesíteni és az azzal való utazást úgy fejleszteni, hogy nagyon sokak számára elfogadható legyen - hangsúlyozta a főtitkár. Hiszen a Normafához épp azért mennek az emberek, hogy tiszta levegőt szívjanak, tehát ott nem nagyon szeretnének károsanyag-kibocsátást generáló fejlesztéseket.

Ide további forgalmat generálni valószínűleg pont azt a békés, tiszta környezetet veszélyeztetné nagymértékben, ami miatt a fővárosiak és más ide kirándulók is kedvelik, tehát

a lehető legtermészetesebb állapotában szeretnénk megőrizni, hogy még sokáig élvezhessük

- tette hozzá Újszászi Györgyi.

Az önkormányzat jelezte, fontosnak tartja azt is, hogy megszűnjön a Normafán a természetvédelmi területeket is érintő szabálytalan parkolás. Ezért az erdőből egy kevésbé fontos területre helyezik át a most erdőterületen, a Síház mellett lévő, aszfaltborítású parkolót és buszfordulót. A parkoló mérete nem nő, sőt, a vadparkolás megszűnésével csökken az elhelyezhető járművek száma. A környékbeli lakók érdekében most mérik fel, hogyan lehet megoldani, hogy az utcákba beálló autók ne tegyék élhetetlenné a Normafán élők mindennapjait.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×