Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Fujang, 2017. január 3.Sűrű ködben közlekedő kerékpáros az északnyugat-kínai Fujang belvárosában 2017. január 3-án. Több kínai tartományban és a fővárosban napok óta súlyos a levegő szennyezettsége, amelyet a sűrű köd csak súlyosbít. (MTI/EPA/Ming An)
Nyitókép: MTI/EPA/Ming An

Leszednék a Lánchídról az autókat a kerékpárosok

A rakparttal kapcsolatban talán még ennél is bátrabb a javaslatuk. A főpolgármester azt mondta nekik: kevesebb és lassabb autót szeretne a fővárosban.

Látogatást tett Karácsony Gergelynél a Magyar Kerékpárosklub kedden azok után, hogy az önkormányzati választási kampányban az ellenzéki főpolgármester-jelölt zászlajára tűzte a kerékpárosok törekvéseit (12+1 pont). A biciklisek most azt tudakolták, mit és hogyan valósítana meg a főváros, és vittek magukkal 73 szakmai javaslatot is, 6 fejezetbe osztva - derül ki a Kerékpárosklub.hu portálon elhelyezett beszámolóból.

Kis beavatkozást igénylő fejlesztések többek között:

  • Andrássy úti szervizút forgalomcsillapítása: Köröndtől kifelé is 30-as sebességkorlátozás, autós menekülőút felszámolása
  • kerékpársáv a Baross utcán
  • Bartók Béla úti hiányzó sávszakasz megvalósítása
  • Dohány utcai kerékpársáv
  • Erzsébet királyné útja
  • Karolina út
  • pesti alsó rakpart hétvégi megnyitása
  • Tétényi úton végig kerékpársáv
  • Villányi úti kerékpársáv

2-10 év alatt megvalósítható rendezések:

  • budai rakpart (Eurovelo 6)
  • Gubacsi, Jászberényi, Kerepesi út
  • Lánchídon csak közösségi közlekedés, taxik, rendőr, mentő, tűzoltó, gyalogos- és kerékpáros forgalom
  • Nagykörút, Rákóczi út, Üllői út
  • vasútálomások: B+R

A Magyar Kerékpárosklub szeretne módosításokat is elérni már elkészült terveken, például az alábbi helyeken:

  • Attila út, Blaha Lujza tér, Böszörményi út, a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó útvonalak (Budafoki út)

A kerékpárosok szeretnék eloszlatni a velük kapcsolatos tévhiteket és szemléletformáló kampányokon keresztül az együttműködést célzó szemléletet sürgetnek.

Karácsony Gergely a találkozón azt mondta, kevesebb és lassabb autós közlekedést szeretne a fővárosban. Fontossági sorrendben a maga részéről előre sorolja a tömegközlekedési átszállóhelyek bringás parkolókkal történő ellátását.

Ismert, Budapest Mobilitási Terve 2030-ra 10 százalékra szeretné növelni a kerékpáros közlekedés részarányát, ez viszont a kerékpárosok szerint nem lehetséges a jelenlegi keretek között.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×