eur:
393.08
usd:
363.58
bux:
72351.87
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Jó dolog az emeletes vonat, de van egy elég nagy baj vele

Mégpedig az, hogy nem fér el mindenütt, ahol a korábbi vonatok jártak. Egész egyszerűen azért, ami a legnagyobb érdeme: magas.

Átalakításokkal tudják sak használni a jövőre forgalomba álló emeletes vonatokat - írja a HVG a Magyar Nemzetre hivatkozva. A MÁV vezérigazgató-helyettese, Kormányos László a lapnak azt mondta: a Déli pályauvarra és Kőbánya Kispestre is csak átszerelve tudnak bejutni az új vonatok, a KISS motorvonat ugyanis 31 centivel magasabb a jelenleg használt Flirtnél, ezzel a magassággal pedig a budai alagútba már épp nem fér be.

Áthidalásként Vác és Szolnok felé járnak majd először ilyen vonatok, de jövő nyárra már a balatoni vonalon is járniuk kéne ezeknek, amihez a pálya ágyazatát át kell majd alakítani.

Kőbánya-Kispesten a felővezetékeket és a peronokat is át kell alakítani ahhoz, hogy jövőre már arra mehessenek az új KISS-ek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×