Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

Változás jön a halálúton

Újabb állomásához érkezett a Győr és Pápa között épülő négysávos út kialakítása. Ezzel gyorsforgalmi összeköttetést kap a pápai légibázis is, ahol többek közt a NATO csapatszállító behemótjai, a C-17-es Globemasterek állomásoznak.

Kihirdette a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakaszaira kiírt kivitelezői közbeszerzés pályázatát. A 83-as Győr határában keresztezi az M1-est, tehát valójában az új gyorsforgalmi szakasz Pápát az M1-es sztrádába köti be - írta a Magyar Nemzet.

Az európai közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent felhívás szerint a feladat a Pápa és Tét közötti, valamint a Tét és Győr közötti útszakaszokat négysávosra bővíteni. A kiírás a Pápa és Tét közötti 18,4 kilométeres részére vonatkozik, de nemcsak a négysávosítást kell elvégezni. A tájékoztató ugyanis utal a 8315-ös repülőtéri bekötőútra, ami 1570 méteren épül majd ki.

Az Infostart pedig beszámolt róla korábban, hogy a főút Pápáig tartó része - főleg Győrszemere környékén - nagyon veszélyes, rendszeresek a balesetek a szűk, kanyargós nyomvonal miatt. Ezt a problémát is megoldaná, ha a mintegy 36 kilométeres szakaszt négysávossá alakítanák.

A 83-as fejlesztésének első üteme már elkészült, tavaly nyáron Győrben átadták a 83-as főút bevezető szakaszán elvégzett útfejlesztést. Egyrészt négysávosra bővítették a 83-asnak a főút és az M1-es autópálya találkozásánál fekvő egy kilométeres szakaszát, másrészt további fejlesztésekkel gyorsították és biztonságosabbá tették a csomópontot.

A főút és a sztráda Győr déli külső övezetében található csomópontjában korábban rengeteg baleset történt, ez indokolta a másfél milliárd forintos beruházást.

A munkálatok során a 83-as főúton új sávokat építettek, így az M1-es autópálya hídja alatt is négysávossá vált. A beruházásban három turbó körforgalom is kiépült, az M1-es Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épült ki Pápa felé.

A fejlesztésnek nemcsak az a célja, hogy a dunántúli megye, Veszprém második legnagyobb lélekszámú városát bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, hanem hogy gyorsan és biztonságosan megközelíthetővé váljon a pápai légibázis.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×