Nem ritka, hogy egészen addig, amíg a megrendelő alá nem írja, hogy ő sérülésmentesen átvette a terméket, a futár nem adja ki azt a kezéből. Ezekben az esetekben, ha a fogyasztó sérült áruval találja magát szemben, hiába fordul már a békéltető testülethez, csak kiszolgáltatottnak fogja magát érezni, hívta fel Kóródy Dávid hivatalvezető az InfoRádiónak nyilatkozva.
A Budapesti Békéltető Testület tanácsa az, hogy meg kell nézni, mit ír alá a fogyasztó, vagyis a szöveg pontosan az milyen nyilatkozatot tartalmaz.
Nem mindegy például, hogy a külső csomagolás sértetlenségét ismeri el a fogyasztó, vagy már konkrétan a megrendelt termék sértetlenségét.
Egyes esetekben ez utóbbi ellenőrizhetetlen is.
Szerencsére az előírások ilyenkor is védik a fogyasztót, hívta fel a szakember a figyelmet. Kevesen tudják ugyanis, hogy
a futárcég egészen addig felelős a megrendelt termék állapotáért, amíg a fogyasztó birtokba nem vette, ki nem csomagolta, és meg nem tudta vizsgálni.
Budapesti Békéltető Testület a vállalkozásoknak is megfogalmazta az ajánlásait, ezekben összefoglalva, miként folytathatnak fogyasztóbarát magatartást.