„Azt a folyamatot, amelyet az emelési pontok kialakításának neveztünk, sikerrel befejeztük. A hajó rövidesen emelhetővé válik.
A négy emelőheveder a hajó alatt van, az ellenőrzésük megtörtént, a megfelelő pontokon helyezkednek el, és fel vannak adva az uszályokra. Egyelőre nincs konkrét időpontja a kiemelésnek, de azon vagyunk, hogy ez mihamarabb megtörténjen.
Még sok feladatunk van, ameddig az emelést meg lehet kezdeni. A Clark Ádám daru rövidesen elfoglalja a helyét, akkor áll össze az úszómű. Ha ez megtörtént, a kötélrendszert a csigára lehet akasztani a Clark Ádám darun, az emelés szakemberei megnézik, hogy a méretek helyesek-e, s ha ez is rendben van, akkor leszünk készen az emelésre. Hogy mikor, nem tudom megmondani, de szerintem belátható időn belül. Nincs messze. Azért volt fontos a hevederek pontos beállítása, mert ezek elmozdultak. Egy hetvenéves hajótestről beszélünk, az, hogy az ütközés milyen sérüléseket okozott, még nem tudhatjuk. Mindezek ellenére nem zárható ki, hogy a testtel történik majd valami, de reményeink szerint nem fog. Az emelési mechanizmus részletes menetrendje össze van állítva, különböző stációk, emelési szintek lesznek.
Először egy lassú emelési eljárás lesz, hogy a hajó elszakadjon az aljzattól, ez a legkritikusabb. Ezt a Fővárosi Tűzoltóság búvárai fogják megtenni. Utána következik a konkrét hely átvizsgálása, a vízfelszín fölött. A következő szinten az esetleges áldozatok kihozása, biztonságba helyezése lesz. Ez után már egy folyamatosabb emelési metódus lesz, a Clark Ádám daru a roncsot a kék színű bárkára teszi majd, így a roncs elszállítható állapotba kerül. Utána bűnügyi nyomozás tárgya lesz” – mondta.