eur:
410.99
usd:
392.15
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Egy rendőr a Véda automata közlekedés-ellenőrzési rendszer egyik sebességmérőjével a 6-os főúton, Pécs határában 2016. április 21-én. Csaknem kilencszáz magyarországi helyszínen ellenőrzi a rendőrség a sebességhatár túllépését reggel hat óra óta 24 órán keresztül a Speedmarathon nemzetközi akció keretében.
Nyitókép: MTI/Sóki Tamás

Csak 118 baleset volt tavaly a sebességhatárok be nem tartásából

A személyi sérüléses baleseteknek mindösszesen a 0,7 százalékát okozta tavaly az utak mellé kitáblázott sebességhatárok megszegése.

Rekordot döntött a személyi sérüléses balesetek száma 2018-ban, ezért a Vezess kikérte a Központi Statisztikai Hivataltól (KSH) a balesetek okaira és okozóira vonatkozó számsorokat.

A 16 757 személyi sérüléses balesetből 15 458-at okozott emberi hiba tavaly a KSH szerint. A leggyakoribb okok:

  • A sebesség nem megfelelő alkalmazása - 5254 baleset
  • Irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak megszegése - 4278 baleset
  • Elsőbbség meg nem adása - 4081 baleset
  • Gyalogosok hibája - 966 baleset
  • Az előzés szabályainak megsértése - 703 baleset
  • A megállási kötelezettség elmulasztása - 370 baleset
  • A járművezető egyéb hibája - 750 baleset
  • A jármű hibája - 93 baleset
  • Az utasok hibája - 40 baleset
  • A pálya hibája - 23 baleset
  • A világítási szabályok megszegése - 22 baleset
  • Egyéb okok - 177 baleset

A balesetek 28,5 százalékát okozta tavaly a helytelen tempó, 61,5 százalékát azonban más emberi és egyéb hibák. A legfontosabb probléma a „gyorshajtás”, ezen belül az okok:

  • Nem az útviszonyoknak (vonalvezetés, útburkolat) megfelelő sebesség - 3785 baleset
  • A forgalmi viszonyokhoz képest rossz sebesség - 469 baleset
  • Az időjárási és látási viszonyokhoz helytelenül választott sebesség - 396 baleset
  • Az előírt sebesség meg nem tartása - 118 baleset

A portál számítása szerint a 16 757 személyi sérüléses balesetből tavaly mindössze 118 alkalommal történt, hogy a kitáblázott sebességhatárnál magasabb tempó volt a baleset oka. Ez mindössze 0,7 százalék.

Rendkívül sok baleset volt tavaly az elsőbbségadást jelző táblák megszegéséből (2317), a követési távolság be nem tartása miatt (1461), valamint az autósok jól látható része nem adott elsőbbséget a zebrán haladó gyalogosoknak (emiatt 787 súlyos baleset történt).

322 személyautóra jutott tavaly egy személyi sérüléses baleset, és 371 darab tehergépkocsira jutott egy baleset, pontosabban ennyit okoztak a vezetőik. A balesetek okozói:

  • Személygépkocsik vezetői - 10 784 baleset
  • Kerékpárosok - 1737
  • Tehergépkocsik sofőrjei - 1358
  • Gyalogosok - 955
  • Motorkerékpárosok - 666
  • Segédmotoros kerékpárt vezetők - 628
  • Autóbuszok sofőrjei - 211
  • Állatok - 130

Százalékosan a legnagyobb mértékben motorkerékpárosok (+4,7 százalék) balesetokozása növekedett 2016-ról 2018-ra. Eközben a tehergépkocsiknál (-6 százalék) csökkent a leginkább.

Nemek szerinti bontásban ki a férfiak 11 508, a nők 3608 balesetet okoztak tavaly. A legtöbb balesetet a 46-64 éves korosztályba tartozó autósok okozták tavaly (4320), aztán a 36-45 évesek következnek (3172). Utánuk a 65-98 évesek következnek (1979).

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Szeptemberben is érdemben nőttek a bérek Magyarországon a KSH friss adatai szerint, bár az emelkedés mértéke kissé lassult az előző hónapokhoz képest. Az alacsony infláció miatt azonban a keresetek reálértéke kifejezetten gyorsan emelkedik. Az már biztos, hogy a bérek vásárlóerejének növekedése olyan gyors lesz idén (éves átlagban), amilyet csak néhányszor lehetett látni az elmúlt évtizedekben. Jövőre azonban már az ideinél jóval kisebb mértékben nőhetnek a bérek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×