Különleges társat kapnak a tanórákon a Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola harmadikosai. Osztályfőnökük, Horváth Eszter pedagógiai eszköztárát színesítve a négyéves bichon havanese terápiás kutyájával, Macival is segíti a gyerekeket a tananyag elsajátításában. Az úgynevezett állatasszisztált oktatás célja az élményszerzés mellett a diákok fizikai, érzelmi, szociális és kognitív fejlesztése. A segítő kutya motiváló társként van jelen az órákon - írja a baon.hu.
A terápiás kutyának két vizsgát is teljesítenie kellett gazdájával, hogy iskolában dolgozhasson, egy temperamentumvizsgán kellett megfelelni, majd a páros valós terápiás helyzetben való viselkedését értékelték. Emellett rendkívül szigorú egészségügyi vizsgálat után lehet az állatot bevinni az iskolába.
A tanítónő egyelőre csak a saját osztályának tart órákat Macival. A kutyás órákon a tanulók a helyes válaszért cserébe maguk utasíthatják a négylábút valamilyen trükk vagy ügyességi feladat elvégzésére.
"A kutya jelenléte fejleszti a sajátos nevelési igényű gyerekek beilleszkedését és feladatvégzését. A legszorongóbb gyerek is jelentkezik, részt vesz a feladatok megoldásában. Az állatoknak óriási szerepük van a közösségfejlesztésben is. Mióta Maci bejár a tanórákra, a gyerekek sokkal figyelmesebbek, toleránsabbak egymással" - mondta az osztályfőnök.