Infostart.hu
eur:
398.26
usd:
344.04
bux:
100518.47
2025. augusztus 4. hétfő Dominika, Domonkos
Nappali melegedő a Hajléktalanokért Közalapítvány Szobi utcai épületében, ahol sajtótájékoztatót tartottak a hajléktalanok téli ellátásáról 2018. október 16-án.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Hajléktalanszálló: már 75 százalékos a kihasználtság

A szakállamtitkár szerint férőhelyhiány miatt senkit sem utasítottak még el, és ez a jövőben is így lesz.

A hajléktalan emberek számára fenntartott férőhelyek kihasználtsága országos szinten 75 százalékos, Budapesten 72,5 százalékos - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára.

Fülöp Attila kiemelte: férőhelyhiány miatt senkit nem utasítottak még el, ez a jövőben is így lesz, a kormány továbbra is biztosítani fogja a férőhelyeket a rászorulóknak. Az ellátórendszer felkészült az idei télre - mondta az államtitkár, aki emlékeztetett arra, hogy a hajléktalanellátás sok szervezet - a rendőrség, a mentőszolgálat, az önkormányzatok, a helyi polgárőrségek és a civil szervezetek - együttműködésén alapul.

Fülöp Attila azt kérte, hogy aki segíteni szeretne a rászorulókon, az hívja az ellátók diszpécserszolgálatait, amelyek értesíteni tudják a helyzetben legjobban segíteni tudó szervezeteket.

Szerinte a szabálysértési törvény szigorítása elérte a célját, mert a közterületen életvételszerű lakhatást jogellenessé nyilvánító rendelkezés október 15-ei, egy hónappal ezelőtti hatálybalépése óta 931-gyel több férőhelyet vettek igénybe, és

nyolc esetben indult hajléktalan ember ellen szabálysértési eljárás.

Az államtitkár úhy látja, hogy az intézkedések motiválják a rászorulókat az ellátórendszer igénybevételére.

Fülöp Attila elmondta: ma Magyarországon - a november elsején megnyílt időszakos férőhelyekkel együtt - 19 500 férőhely áll rendelkezésre, ebből 7500-7600 nappali, a többi éjjeli. A férőhelyek fele a fővárosban, a többi nagyobb vidéki városokban van.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

A mocsár: amikor tudatos ügyfélszolgálati taktika a panaszos kifárasztása

Világszerte egyre többen érzik úgy, hogy az életük jelentős része értelmetlen és dühítő küzdelembe fullad a cégek és hivatalok ügyfélszolgálatával: hívások, űrlapok kitöltése, várakozás, elutasítás tölti ki az idejüket. Az angol nyelvterületen erre már van is egy kifejezés, a „sludge”, vagyis az adminisztratív mocsár. És úgy tűnik, nem véletlenül ragadunk bele.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.04. hétfő, 18:00
Nemes Imre
a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×