Ezzel megkezdődött a BKV és a leendő kivitelezők versenyfutása az idővel, ugyanis néhány napja
Tarlós István főpolgármester a teljes infrastruktúra rekonstrukciójának júniusi kezdését feltételezte.
A beruházás legkevesebb 137,5 milliárd forintba kerül; annak uniós támogatására a kormány, pontosabban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már tavaly szerződést kötött a fővárosi önkormányzattal. Tarlós István szerint a metrófelújítás brüsszeli támogatását immár az Európai Unió regionális fejlesztéseket segítő szervezete, a Jaspers is javasolja.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek elmondta: a
napokban kiírják a másik két pályázatot a metró középső szakaszára, illetve a vágány- és alagútépítési munkálatokra is.
"Az április végi ajánlatbontási határidőket figyelembe véve két hónapot számíthatunk a szerződések aláírásáig, ha valamelyik fél jogi úton nem támadja meg a tendert elbíráló döntést" – tette hozzá a vezérigazgató.
A lap kérdésére, hogy mi az eltérés a most kiírt, illetve a nemrég jogszabály-változásra hivatkozva visszavont pályázat között, néhány kapcsolódó, de igen jelentős műszaki változást említett.
Kiderült: immár
minden állomáson lesz lift, tehát megvalósul a teljes akadálymentesítés.
Lesz olyan állomás, ahol 2-2 úgynevezett duplex, közös vezérlésű felvonó működik majd, van, ahol viszont a lehetőségek korlátozottak, s csak egy-egy ilyen berendezést alakítanak majd ki.
Néhány mozgólépcső felújítását, telepítését a BKV saját beruházásban is vállalja, így több pénz jut a liftekre.