Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Szijjártó: 3,9 milliárdból épít új üzemet a Freudenberg Kecskeméten

A német Freudenberg csoport 4 millió eurós befektetéssel megkétszerezte kecskeméti gyártókapacitását.

A kibővített gyáregység pénteki átadóján Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter bejelentette, hogy az autóipari beszállító cég 3,9 milliárd forintból újabb üzemet épít, amelyet a magyar kormány 411 millió forinttal támogat.

A tárcavezető elmondta: a Freudenberg csoport teljesítménye nélkül nem lenne elmondható Magyarországon, hogy 2015-ben a magyar autóipar minden korábbi termelési rekordot megdöntött. A német vállalat hozzájárult ahhoz is, hogy az első négy hónapban a magyar autóipar a tavalyi rekordteljesítményt is túlszárnyalva újabb további 4 százalékos növekedést ért el.

A Freudenberg Sealing Technologies Kft. tömítéseket előállító kecskeméti gyárát tíz hónap alatt hatezer négyzetméteresre bővítették. A fejlesztésnek köszönhetően hetvenöt új munkahely jött létre, így már hétszáz munkavállalót foglalkoztat a cég.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×