eur:
395.26
usd:
367.5
bux:
71504.92
2024. július 3. szerda Kornél, Soma

Ne csak a szóbeli tájékoztatásra hagyatkozzunk szerződéskötés előtt!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly több mint 2500 panasz érkezett az elektronikus hírközlési szolgáltatókra. A hatóság 182 esetben szabott ki büntetést, összesen több mint 30 millió forint értékben - mondta el az InfoRádióban az NFH szóvivője.

Vermes Bella kiemelte: „tavaly összesen 2539 panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz az elektronikus hírközlési szolgáltatásokról. A kifogások legtöbbször a televízió, telefon- vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésre vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek.”

A legjellemzőbb kifogások a szolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanújára vonatkoztak – fűzte hozzá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

„Panaszkezelés és ügyfélszolgálat felkeresése során a leggyakoribb szabálysértés az volt, hogy a panaszra nem, vagy késve, vagy nem érdemben válaszoltak. A telefonos eléréssel rendelkező ügyfélszolgálatokra az öt percen belüli élőhangos bejelentkezés elmaradására vagy elérhetetlenségére tettek panaszt. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közül a legjellemzőbb kifogás az volt, hogy a fogyasztók a szerződéskötéseik során kizárólag az elektronikus hírközlési szolgáltatók képviselői által elmondottakra hagyatkoztak, és nem tekintették meg az egyedi előfizetői szerződést, nem érdeklődtek a részletszabályokról, aztán az első számla kézhezvétele során szembesültek olyan jelentős információkkal, amelyek ismeretében nem döntöttek volna a szerződés megkötése mellett.” Az elhangzottakról tehát mindig érdemes tovább tájékozódni – hívta fel a figyelmet Vermes Bella.

A fogyasztóvédelmi hatóság 31 esetben kötelezett jogszerű gyakorlatra, 182 alkalommal bírságot is kiszabott, összesen több mint 30 millió forint értékben – tájékoztatott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

A tendenciáról Vermes Bella azt mondta, a telekommunikációs szolgáltatásokat kínáló vállalkozásokra 2015-ben érkezett panaszok száma a korábbi évhez képest 5 százalékos csökkenést mutat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán a Patrióták Európáért szövetségről: sok a kérdőjel, de akár teljesen új színezetet is adhatnak az EP-nek

Gálik Zoltán a Patrióták Európáért szövetségről: sok a kérdőjel, de akár teljesen új színezetet is adhatnak az EP-nek

Az 1970-es évek vége óta egyre több politikai kompetenciát szerzett az Európai Parlament, és frakcióinak – az Európai Tanács mellett – jelentős szerep jut az uniós jogalkotásban – mondta az InfoRádióban a Budapesti Corvinus Egyetem docense. Gálik Zoltán hozzátette: az EP-képviselőknek a politikai közösségformálás szempontjából is nagyon fontos a frakciótagság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
Ma reggel is a 395-ös szinttel harcol a forint

Ma reggel is a 395-ös szinttel harcol a forint

Nem tud eltávolódni a 395-396 környékéről a forint, bármilyen kilengés után visszatér ide. Ma reggel is 395 környékén kezd az euróval szemben. Az utóbbi hetekben a nemzetközi hangulat változása billentette ki olykor-olykor a jegyzést, de ahogy a dollár is trendszerűen oldalazott, úgy a forint is visszatért ugyanoda mindig. A háten érkező amerikai foglalkoztatottsági mutató talán változtat ezen.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×