Infostart.hu
eur:
384.63
usd:
327.28
bux:
109506.37
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka

Ne csak a szóbeli tájékoztatásra hagyatkozzunk szerződéskötés előtt!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly több mint 2500 panasz érkezett az elektronikus hírközlési szolgáltatókra. A hatóság 182 esetben szabott ki büntetést, összesen több mint 30 millió forint értékben - mondta el az InfoRádióban az NFH szóvivője.

Vermes Bella kiemelte: „tavaly összesen 2539 panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz az elektronikus hírközlési szolgáltatásokról. A kifogások legtöbbször a televízió, telefon- vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésre vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek.”

A legjellemzőbb kifogások a szolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanújára vonatkoztak – fűzte hozzá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

„Panaszkezelés és ügyfélszolgálat felkeresése során a leggyakoribb szabálysértés az volt, hogy a panaszra nem, vagy késve, vagy nem érdemben válaszoltak. A telefonos eléréssel rendelkező ügyfélszolgálatokra az öt percen belüli élőhangos bejelentkezés elmaradására vagy elérhetetlenségére tettek panaszt. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közül a legjellemzőbb kifogás az volt, hogy a fogyasztók a szerződéskötéseik során kizárólag az elektronikus hírközlési szolgáltatók képviselői által elmondottakra hagyatkoztak, és nem tekintették meg az egyedi előfizetői szerződést, nem érdeklődtek a részletszabályokról, aztán az első számla kézhezvétele során szembesültek olyan jelentős információkkal, amelyek ismeretében nem döntöttek volna a szerződés megkötése mellett.” Az elhangzottakról tehát mindig érdemes tovább tájékozódni – hívta fel a figyelmet Vermes Bella.

A fogyasztóvédelmi hatóság 31 esetben kötelezett jogszerű gyakorlatra, 182 alkalommal bírságot is kiszabott, összesen több mint 30 millió forint értékben – tájékoztatott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

A tendenciáról Vermes Bella azt mondta, a telekommunikációs szolgáltatásokat kínáló vállalkozásokra 2015-ben érkezett panaszok száma a korábbi évhez képest 5 százalékos csökkenést mutat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

Életbe lépett a MÁV-csoport 2025/2026-os menetrendje, december közepétől vásárolható az éves ország- és vármegyebérlet az új MÁVPlusz alkalmazásban, az applikáción keresztül péntektől mindenki számára elérhető a 15 százalékos okoskedvezmény a jegyekre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Rossz hangulatban indult a hét az ázsiai tőzsdéken, Európában azonban felpattanás jött. Idehaza is jó volt kezdetben a hangulat, különösen a Richter teljesített jól a reggeli bejelentést követően, a nap második felére azonban elfogyott a magyar piac lendülete. Az USA-ban iránykereséssel indult a kereskedés, majd kisebb lefordulás következett. Az amerikai kormányzati leállás után több kulcsfontosságú adat is érkezik majd a hét során, így lesznek nagy elmozdulások.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×