eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 16. szombat Ödön

Megoldhatónak találták a matektételsort a diákok

Megoldhatónak, a középszintű tételsor első részét kifejezetten könnyűnek találták a kedden matematikából érettségiző diákok - derült ki a megkérdezett középiskolai tanárok nyilatkozataiból.

A bátonyterenyei Nógrád Megyei Váci Mihály Gimnázium igazgatója, Tóth Lászlóné elmondta: az első feladatlapot kicsit könnyebbnek értékelték, a másodikat nehezebbnek látták a diákok.

Az idő elég volt a vizsgakérdések megválaszolására, a diákok bizakodnak - fogalmazott az igazgató.

A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai szerint összességében "jól megírható, nem túl nehéz" feladatokat kaptak a tanulók a középszintű matematika érettségi írásbelijén.

Bereczkiné Székely Erzsébet, a gimnázium matematika-munkaközösségének vezetője elmondta, hogy az első részben többnyire egyszerű, "akár általános iskolás tudással is megoldható" feladatok szerepeltek, néhány kérdés azonban gondolkodásra késztette a tanulókat. A diákok szövegértésén az írásbeli második részében is sok múlt, ugyanis volt olyan tétel, amit többféleképpen is lehetett jól teljesíteni - tette hozzá.

A matematika-munkaközösség vezetője arról is beszámolt, hogy a tanulók túlnyomó többsége kihasználta a rendelkezésre álló időt: a tárgyból erősebbek elégedettek voltak a feladatsorral, míg a matematikából szerényebb képességűek számára "küzdelmesebb" volt az írásbeli teljesítése.

Tisztességes és komoly tudást igényelt a jeles osztályzat megszerzéséhez a középszintű matematika írásbeli érettségi a diákok részéről - mondta a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium igazgatója.

Németh Tibor kifejtette: a feladatsor első része korrekt és megoldható volt, a diákok szerint olyan feladatokat kaptak, amikre számítottak, amikre készültek. A feladatsor második részében egyik-másik feladat nehéz volt az érettségizők szerint, de többségében itt is olyan feladatokat kaptak, amikre korábban készültek. Emelt szinten összességében a várakozásoknak megfelelő feladatokat kaptak a diákok, mindegyikkel foglalkoztak, némelyikkel kiemelten is az órákon - jelezte Németh Tibor.

A szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium diákjai a feladatsor első részét a megfelelő felkészülés után könnyűnek találták - mondta Fuksz Éva szaktanár az MTI-nek.

A második rész első fele szintén "leküzdhető", az utolsó három feladat azonban a diákok szerint kifejezetten nehéz volt, és a tanárok is úgy látták, mindegyiknek megvan a maga buktatója - közölte a szakember. Hozzátette: a diákok közül szinte mindenki kihasználta a rendelkezésre álló három órát, az első vizsgázók tíz perccel az idő lejárta előtt hagyták el a termet. Mint mondta, bízik benne, hogy az érettségizői közül mindenki legalább 60 százalékosra meg tudta írni a feladatsort.

Kelemen Lászlóné, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Zay Anna Egészségügyi, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium igazgatója is hasonlóan nyilatkozott az MTI-nek, szerinte az érettségizők könnyen megoldhatónak ítélték az első feladatrészt, a második viszont nehéz volt annak ellenére, hogy ebben is voltak könnyebb feladatok.

A matematikatanárként dolgozó pedagógus megjegyezte, különösen nehezek voltak a kombinatorikai és valószínűségszámítási feladatok, de tanári szemmel összességében jól összeállított és sok mindenre rákérdező matematikai feladatsort kaptak az idei érettségizők.

Az eduline.hu portálon megjelentek szerint halmazelmélet, gráfos feladat és trigonometria is szerepelt a matematika érettségi írásbeli tételei között. A vizsga második részében egy síkidom belső szögeit kellett kiszámolni, valamint emelkedő számsorokat kellett összehasonlítani. A tételek között volt valószínűségszámítás és választható volt egy függvényes, hozzárendeléses feladat is.

Az Oktatási Hivatal MTI-hez eljuttatott tájékoztatása szerint matematikából középszinten 1232 helyszínen 73 629 vizsgázó, emelt szinten 88 helyszínen 3774 vizsgázó tett érettségit. Ebből a vizsgatárgyból középszinten angol, francia, horvát, német, olasz, orosz, román, spanyol, szerb és szlovák nyelven, míg emelt szinten angol, francia, német, spanyol és szerb nyelven is volt vizsgázó.

A 180 perces matematika vizsgán középszinten először az I. feladatlapot oldották meg a diákok, erre 45 percük volt, majd a II. feladatlapra 135 perc. Az I. feladatlap 12 feladatot tartalmazott, amely az alapfogalmak, definíciók, egyszerű összefüggések ismeretét hivatott ellenőrizni. A II. feladatlap két részre oszlott. A II/A. rész három feladatot tartalmazott, a feladatok egy vagy több kérdésből álltak. A II/B. rész három, egymással megegyező pontszámú feladatot tartalmazott, amelyből a vizsgázó választása szerint kettőt kellett megoldani, és csak ez a kettő értékelhető.

A matematika emelt szintű írásbeli vizsgája 240 percig tartott. Az írásbeli vizsga itt is két részből állt, és a vizsgázó a rendelkezésére álló időt tetszése szerint oszthatja meg az I. és a II. rész, illetve az egyes feladatok között és megoldásuk sorrendjét is meghatározhatja. A vizsgázónak az öt feladatból négyet kellett kiválasztania, megoldania, és csak ez a négy értékelhető.

Az érettségi szerdán a történelem írásbelikkel folytatódik.

Címlapról ajánljuk
Eluralkodott a képernyőfüggőség a gyerekek körében, egy új programmal tennének ellene

Eluralkodott a képernyőfüggőség a gyerekek körében, egy új programmal tennének ellene

Ingyenesen letölthető a Bethesda Gyermekkórház képernyőcsökkentő programjának kiegészítéseként elkészült e-book. Az ötalkalmas program szakmai megalkotója, Nagy Péter az InfoRádióban elmondta: a képernyőn keresztül érkező tartalmak a függőséghez hasonló állapotot idézhetnek elő, illetve kutatások is igazolják, hogy a túlzásba vitt kütyüzés alvászavarokat, hangulatromlást vagy depressziót is előidézhet. A kezdeményezés célja, hogy a családok visszavegyék a kontrollt a képernyők felett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×