eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina

Mammutgéppel újítják fel a balatoni vasútvonalat

Kiszámítható és zavartalan vasúti forgalmat ígér a Balaton irányába a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. A tó déli részének vasútfejlesztése egy több mint 1,1 kilométer hosszúságú és kétezer tonnás óriásgéppel, az úgynevezett alapépítmény-javítóval történik - mondta el az InfoRádióban Loppert Dániel kommunikációs igazgató.

„Az alépítmény az a földmű, ami tartja a síneket és a zúzottkő-ágyazatot, ezek cseréje azért fontos, mert az ország többi részén is rossz állapotban vannak, ebből sok lassújel, azaz a vasúti pályákon lévő forgalomkorlátozás következik” - magyarázta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel hozzátette: „ennek a szakasznak, amit most építenek át Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy között, az egyik ismérve, hogy 60-80 kilométer/órás sebességkorlátozások találhatók rajta, ahhoz ezt 80-100-asra tudjuk emelni, elengedhetetlen ennek az alépítménynek az átépítése.”

Az alépítmény-javító óriásgép használata azért vált elterjedtté, a debreceni és a székesfehérvári vonalon is alkalmazták, mert nagyon pontos, kiszámítható, ütemezett menetrend alapján be tudja azokat a határidőket, amelyek a vasútépítésben nagyon fontosak. A Balatonnál is június 10-ig végezni kell a munkálatokkal, hogy a főszezonban ne legyenek korlátozások – mondta el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel hozzáfűzte, az alépítmény-javító géplánc április 28-ig végez, utána a helyét egy új nagygép veszi, ami a síneket fekteti le.

A Balaton déli részén egy sínpár van, a teljes szakaszon nem lehet két-két vágányt építeni, a vonatforgalom ezt nem is indokolja. Lepsény és Szántód-Kőröshegy között 32 kilométeren már átépítettük a dél-balatoni vasútvonalat, ott már Zamárdi és Siófok térségében épült második vágány. Balatonszemes és Balatonlelle között most egy másfél kilométeres szakaszt építünk, ez javítani fogja a menetrend kiszámíthatóságát és a menetidő is csökkenni fog 5-10 perccel ennek köszönhetően – mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

Loppert Dániel hangsúlyozta: 2016 és 2017 nyarán a vonatforgalom zavartalan lesz, a főszezonban nem lesz átépítés.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Szépen zárt Amerika

Szépen zárt Amerika

Felemás hangulatban telt a kereskedés ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig emelkedéssel indult a nap Európában, a vártnál gyengébb BMI-adatok hatására azonban gyorsan lefordultak a vezető részvényindexek, délutánra azonban ismét a vevők vették át az irányítást. Az aranynak eközben 2023 októbere óta a mostani lehet a legerősebb hete, mivel a piaci szereplőket aggasztja az ukrajnai háború eszkalációjának veszélye. Érdemes eközben a bitcoinra is figyelni, az árfolyam már közelíti a 100 000 dolláros szintet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 20:53
×
×
×
×