eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla

Nem mind szálloda, ami annak hirdeti magát

Együttműködően fogadták a szálláshelyek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálatát - mondta az InfoRádióban Vermes Bella szóvivő.

„A fogyasztóvédelmi hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket és azon szállodákat vizsgálta, amelyek a Hotelstars védjegytől eltérő, csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. A vizsgált 173 szálláshely közül 38 esetében találtak jogsértést, ami 22 százalékos kifogásolási arányt jelent” - emelte ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

Vermes Bella hozzátette, jelentős mennyiségű panasz érkezik a szálláshelyekkel kapcsolatosan. Azért ezt a szempontot vizsgálta a hatóság, mert a fogyasztók többsége a látható csillagok tudatában dönt, hogy megfelelő-e számára a szálláshely vagy nem.

„Gyakori jogsértés volt, hogy a vizsgált szálláshely a szálloda vagy a hotel megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a jogszabálynak foglalt követelményeknek. Előfordult az is, hogy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy az üzemeltetője panzió üzemeltetésére kapott engedélyt” - mondta a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője.

Nagyon pozitívak voltak a felügyelők tapasztalatai, a vizsgált szálláshelyek üzemeltetői többsége pozitívan fogadta az ellenőrzéseket és a feltárt hiányosságok mielőbbi kijavítására törekedtek – jelezte Vermes Bella.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×