eur:
400.39
usd:
362.87
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Tudnivalók a nyugdíjváltozásokról

Az idén bevezetett rehabilitációs járadék a leginkább abban különbözik a rokkantsági nyugdíjtól, hogy csupán az igényelheti, aki megfelelő intézkedésekkel visszavezethető a munkaerőpiacra.

Rehabilitációs járadékot az kaphat, aki 50-79 százalékos egészségkárosodást szenvedett, és akit rehabilitáció nélkül nem foglalkoztatnának - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Kiss Sándor, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság igazgatási főcsoportfőnöke.

Az jogosult az ellátásra, akinek nincs keresete, vagy az legalább 30 százalékkal alacsonyabb, mint a balesete vagy más egészségkárosodása előtti hónapok keresetátlaga. A juttatás emellett annak jár, aki rehabilitációval még visszavezethető a munka világába. Mindezt az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet bírálja el.

A főcsoportfőnök elmondta: az idén megállapított nyugdíjak a tavalyiakhoz képest nem csökkentek olyan mértékben, ahogy azt a minisztérium prognosztizálta.

A tárca közlése szerint a tavalyihoz képest 6-8 százalékkal kisebb nyugellátást kapnak azok, akik idén mennek nyugdíjba.

Kiss Sándor viszont azt mondta: az is előfordulhat, hogy nem csökken a nyugdíj.

Hanganyag: Mong Attila

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×