Az alsó tagozatban nincs gond a diákok tudásával, a problémák a felső tagozatban kezdődnek, mondta Hiller István oktatási és kulturális miniszter, utalva a közelmúltban nyilvánosságra került nemzetközi tanulói teljesítménymérésekre.
A miniszter kiemelte az óvoda szerepét, amelyre az eddigieknél is nagyobb figyelmet kell fordítani, értékeit őrizni kell.
A problémák felső tagozaton jelentkeznek - jelezte, hozzátéve: úgy látja, hogy az irány, amelyet követnek, megfelelő, de az eredményekhez időre és türelemre van szükség.
A miniszter kitért arra, hogy a kétszintű érettségi bevezetése jó döntése volt, de még szükséges a rendszer finomítása. Hiller István szerint az állam szerepe a középfokú és a felsőfokú oktatás határán a legnagyobb.
Hosszú távon fontos feladatnak tartja a szabályozás, és a keretek megteremtését és a finanszírozás megoldását.
Pálinkás József, a Fidesz korábbi tárcavezetője szerint a magyar közoktatás legfontosabb intézménye az óvoda, és minden porgrammal, ami az óvodáztatás kiterjesztését célozza, egyetért.
Mint mondta, a magyar cigányság felzárkóztatásának egyik legfontosabb kérdése, hogy már az óvodában megkezdődjön az integráció.
Pálinkás József szerint az, hogy alsó tagozaton nincs gond a gyermekek teljesítményével, azzal magyarázható, hogy itt volt a legkevesebb reform.
Felső tagozaton a fiatalok iskolához, tanárokhoz való viszonya megváltozik. Véleménye szerint a nemzetközi felmérések eredménytelensége nem kifejezetten szakmai jellegű, hanem nevelési hiányosságokból fakad.
Kutyahalakkal árasztották el a Balatont