Minden olyan esetben az Egészségbiztosítási Felügyelethez lehet fordulni, amikor úgy véli valaki, hogy az ellátása során nem megfelelően járt el az intézmény, és mulasztás vagy visszaélés történt - mondta el az InfoRádióban Kovácsy Zsombor.
A felügyelet elnöke kifejtette: hatáskörük kiterjed arra, hogy visszaélés esetén felhívják a szolgáltatót a megfelelő teljesítésre, vagy más intézményt jelölnek ki a panaszos számára.
Bírságként legfeljebb tízmillió forintot szabhat ki a szervezet - tette hozzá Kovácsy Zsombor.
Elmondta, hogy nagy súlyú mulasztás esetén az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz fordulhat a felügyelet, hogy vizsgálja felül a finanszírozási szerződést, és ennek a vége akár az adott szolgáltató vagy ellátási forma finanszírozásának megvonása is lehet
Minden esetben az egészségügyi szolgáltató köteles megfizetni a bírságot - tudatta a felügyelet elnöke.
Kovácsy Zsombor kiemelte, hogy eddig 130-an fordultak az Egészségbiztosítási Felügyelethez, és 23 esetben indított eljárást a szervezet.
A felügyelet nyilatkozattételre, a szükséges információk rendelkezésre bocsátására kérte a szolgáltatókat, és az első határozatok akár napokon belül is megszülethetnek, de ez a szolgáltatók válaszának gyorsaságán is múlik - tette hozzá.
Szitává fúrták a gödi talajt, bejelentették, hogy mit találtak a Samsung-gyár közelében