eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

"Aba Botond ajánlja fel lemondását!"

A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke szerint Aba Botondnak le kellene mondania a Combino-botrány miatt. Lakos Imre szerint ugyanis a BKV felelőssége, hogy átvette a kivitelezők rossz munkáját. A BKV felügyelő bizottságának ellenzéki tagja, Szálka Miklós szerint azonban a Combino-jelentés gyakorlatilag felmenti a közlekedési vállalatot és annak vezetőjét.

A BKV felügyelő bizottságának ellenzéki tagja, Szálka Miklós az InfoRádióban azt hangsúlyozta: a jelentés szerint a felsővezeték-rendszer hibáiért a kivitelező, az alvállalkozó és a műszaki ellenőr a felelős. Hozzátette: nem érti, hogy a jelentés után Demszky Gábor miért mondta azt, hogy megingott a bizalma a vezérigazgatóban.

A szabad demokrata Lakos Imre ugyanakkor úgy vélekedett: a BKV felelőssége, hogy nem ellenőrizte megfelelően, azt kapja-e, amiről a szerződésben megállapodott a kivitelező cégekkel.

A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke szerint a BKV-nak arról is meg kellett volna győződnie, hogy a műszaki ellenőr megfelelően végezte-e munkáját.

Nem voltak megfelelő műszerek

A BKV felügyelő bizottságának ellenzéki tagja, Szálka Miklós ugyanakkor rámutatott arra: a BKV-nak nem volt meg a műszerezettsége ahhoz, hogy elvégezze az ellenőrzéseket, ezért fogadtak fel műszaki ellenőrt.

A szabad demokrata Lakos Imre kijelentette: nem kell feltétlenül bűnbakokat keresni, de le kell vonni a követetetéseket. "Ha a BKV-ban nem volt meg a kellő szakértelem a szerződő partnerek munkájának felügyelésére, akkor azt a BKV-n belüli felelősségre vonásoknak kell követniük."

"Aba Botond helyében felajánlanám"

Aba Botond nyilvánvalóan "személyében nem lehet felelős egy ilyen ügyben, de mint egy nagy cég vezérigazgatója, az egész cég működéséért felel, és egy ilyen helyzetben egy ilyen szintű vezetőnek a világ minden táján el kell gondolkodnia azon, hogy felajánlja-e lemondását, vagy sem. Én Aba Botond helyében felajánlanám" - fogalmazott Lakos Imre.

A jelentés egyébként nem tér ki arra, hogy a BKV kellő gondossággal járt-e el a kivitelező és a műszaki ellenőr kiválasztásában, és arra sem, hogy az átvételkor a közlekedési vállalatnak kellett volna-e látnia, hogy a beruházás nem teljes.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×